رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: در آستانه شب یلدا، قیمت انواع میوه مصرفی ویژه این آیین در بازار مشهد افزایش ناچیزی دارد.

افزایش قیمت ناچیز میوه های شب یلدا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن  در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش قیمت در اغلب میوه ها کمتر از هفت درصد بوده و در برخی دیگر اصلا افزایشی وجود ندارد.
میوه های زمستانی در مشهد به جز سیب و انار، عمدتا از شمال و جنوب کشور وارد می شوند که سطح قیمتی آنها در حد متوسط است.
وی بیان کرد: در آستانه شب یلدا قیمت هر کیلوگرم نارنگی و پرتغال که از شمال و جنوب کشور تامین می شود، هفت درصد افزایش داشته اما قیمت انار تفاوتی چندانی نکرده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته مقدار زیادی هندوانه برای شب یلدا در انبارها ذخیره سازی شده بود که بخش زیادی از آن به فروش نرفت، لذا امسال مقدار کمتری از این میوه در انبارها ذخیره شد و در شب یلدا به نسبت با قیمت بیشتری در بازار عرضه می شود.
ساکن در عین حال به کاهش قیمت برخی میوه ها اشاره کرد و گفت: میوه هایی چون آناناس که وارداتی از دیگر نقاط کشور هستند در آستانه شب یلدا، در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش قیمت دارند.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: در شب یلدای امسال میوه به فراوانی و با قیمت مناسب در بازار مشهد وجود دارد و شهروندان هیچ نگرانی در مورد گرانی و یا کمبود میوه نداشته باشند.
عمده ترین اقلام میوه خارجی موجود در بازار مشهد غیر از میوه های گرمسیری مانند موز، نارگیل، آناناس و انبه که در کشور تولید نمی شوند و واردات آن ممنوعیت ندارد شامل سیب فرانسوی، انگور چینی، سیب چینی، پرتقال مصری، نارنگی پاکستانی، انگور مکزیکی و گلابی چینی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.