پیشنهاد سردبیر

برخی فرماندهان ارتش نیجریه که حمله به شیعیان این کشور را با حمایت وهابیون در دستور کار خود دارند، بدون عذرخواهی از مردم مسلمان نیجریه بار دیگر بر ادعای خود در کشتار اخیر تاکید کرد.

ادعای فرمانده ارتش نیجریه در کشتار شیعیان این کشور/ بی قانونی را تحمل نمی کنیم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان به نقل از خبرگزاری رسمی نیجریه، ژنرال "  توکور بوراتای" فرمانده ارتش نیجریه مدعی شد: کشوری که در حال مبارزه با تروریسم است، بی‌قانونی تحمل نخواهد شد و نیروهای ارتش تنها وظیفه قانونی خود را انجام داده‌اند.
این ادعای فرمانده ارتش نیجریه در حالی است که به هیچ وجه تاکنون عزم واراده ای را برای مقابله با گروه تروریستی - وهابی بوکوحرام از خود نشان نداده ولی به مناسبت‌های مختلف مذهبی، شیعیان این کشور را قتل عام می‌کند.
پس از حادثه نیجریه، تصاویر دلخراش این قتل عام و همچنین تصاویر دردناکی از شیخ زکزاکی منتشر شد، اما فرمانده ارتش در واکنش به رسانه‌ای شدن این حادثه غم‌انگیز، گزارش‌های منتشرشده را «فضاسازی نادرست» خواند و هشدار داد مردم در دام این اخبار نیفتند.
اعضای شورای عالی امور اسلامی نیجریه در این دیدار خواستار تسهیل ملاقات آنان با رهبر بازداشت‌شده شیعیان، شیخ زکزاکی شدند.
از سوی دیگر مقامات ایالت کادونا از تشکیل کمیسیون قضایی برای تحقیقات درباره اتفاقات اخیر در زاریا خبر دادند.
نصیر الرئوفی فرماندار دولت محلی این منطقه در پیام‌هایی برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمع در اماکن عمومی و خیابان‌ها را ممنوع اعلام کرده است.
فرماندار محلی در ایالت "بورنو" نیجریه درباره حمله اخیر ارتش به شیعیان این کشور که به کشته‌شدن بسیاری از شیعیان و بازداشت رهبر آنان شیخ زکزاکی منجر شد، نشست اضطراری با مقامامت 19 ایالت دیگر تشکیل داد. در این جلسه مقرر شد هیئتی روز جمعه برای بررسی اوضاع، به زاریا در ایالت "کادونا" اعزام شوند.
همزمان، قشرهای مختلف مردم نیجریه برای سلامتی و آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، روز پنجشنبه مراسم دعا و نیایش برگزار کردند.
در همین حال، دولت ایالتی کادونا از تشکیل کمیسیون قضایی برای تحقیقات درباره اتفاقات اخیر در زاریا خبر داد. «نصیر الرئوفی» فرماندار دولت محلی این منطقه در پیام‌های رادیویی و تلویزیونی برگزاری هرگونه راهپیمایی، تجمع و اعتراض در اماکن عمومی، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را ممنوع اعلام کرده است. قرار است طی دو هفته آینده مقررات تازه‌ای برای این منطقه تدوین و اعلام شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.