قدس آنلاین- تبریز: دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی از بازرسی آنلاین مراحل برگزاری انتخابات برای اولین بار از طریق سامانه موسوم به «سهبا» خبر داد.

بازرسی آنلاین مراحل برگزاری انتخابات از طریق «سهبا»

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رسول مباشرجنت اظهار داشت: بر اساس سامانه جامع بازرسی انتخابات، بازرسان در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توانند از طریق تلفن همراه به این سامانه مراجعه کرده و تمام گزارش‌های بازرسی خود را به صورت آنلاین به مراجع ذیربط ارسال کنند تا اقدامات لازم به موقع انجام شود.

وی افزود: مجموعه حقوق و تکالیف نامزدهای انتخاباتی را در قالب کتابچه، سی‌دی و جزوه آماده کرده و تحویل فرمانداران داده‌ایم تا آنها نیز هنگام ثبت‌نام در حوزه‌های انتخابیه به کاندیداها ارایه دهند.
جنت خاطرنشان کرد: مواد قانونی جرایم انتخاباتی به همراه میزان مجازات تخلفات انتخاباتی به فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا در صورت لزوم و درخواست، به نامزدها و مجریان انتخابات ارایه شود تا مجریان نیز موارد مشاهده شده را به مراجع ذیربط قضایی معرفی کرده و میزان مجازات از طریق این مراجع تعیین شود.
دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی با بیان این که معمولا بیشتر تخلفات انتخاباتی حین تبلیغات اتفاق می‌افتد، ادامه داد: مجازات مرتکبین جرایمی مثل تبلیغات زودهنگام و یا سوء استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات مشمول مرتکبین تخلف مندرج در صدر ماده 59 قانون انتخابات و تبصره 3 آن، حبس از 3 تا 6 ماه یا پرداخت جزای نقدی از 2 تا 10 میلیون ریال تعیین شده است.
جنت با اشاره به انتخاب شش عضو هیات بازرسی انتخابات استان، یادآور شد: در حال انتخاب هیات سه نفره اعضای بازرسی شهرستان‌ها هستیم که بازرسان عمدتا از میان افراد رسمی و دستگاه‌هایی که نیرو و امکانات مناسب‌تری دارند انتخاب می‌شوند.
وی اضافه کرد: در هر شعبه یک بازرس و هر 20 شعبه یک سربازرس به انجام امور بازرسی و نظارتی خواهند پرداخت.
جنت همچنین از فعالیت سامانه‌ای در وزارت کشور خبر داد که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند سوالات حقوقی خود را از طریق این سامانه مطرح کرده و پاسخ‌های مقتضی را به رایگان دریافت کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.