پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین لرستان- سازمان نقشه برداری با سازمان امور اراضی کشور برای تهیه نقشه ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تفاهم نامه ای منعقد کرده است.

تهیه نقشه های یک دو هزارم ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس سازمان نقشه برداری ایران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان بر اهمیت جمع آوری اطلاعات مکانی برای توسعه کشور تاکید کرد و گفت: باید بین دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم برای تهیه اطلاعات مکانی در هر استان وجود داشته باشد.

علیرضا آزموده اردلان  با اشاره  به اهمیت اشتراک گذاری اطلاعات مکانی استان ها افزود: لازم است پایگاهی که نقشه ها و اطلاعات مکانی لازم را به صورت متمرکز در اختیار بخش های اجرایی قرار دهد ایجاد شود.

وی اظهار  داشت: با ایجاد این پایگاه نقشه ها دیگر به صورت پراکنده تهیه نمی شوند و این متمرکز کردن نقشه ها و اطلاعات مکانی باعث صرفه جویی در هزینه ها و ایجاد یکنواختی در دقت نقشه ها خواهد شد.

رییس سازمان نقشه برداری ایران عنوان کرد: سازمان نقشه برداری با سازمان امور اراضی کشور برای تهیه نقشه های یک دو هزارم ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تفاهم نامه ای منعقد کرده است.

علیرضا آزموده اردلان  تصریح کرد: استان لرستان در تهیه نقشه های اراضی کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان نقشه برداری ایران با اشاره به اینکه لرستان از جنبه های مختلف دارای ظرفیت های بسیار خوبی است بیان داشت: توسعه در کشور ایجاد نمی شود مگر اینکه از ظرفیت های موجود در استان هایی که تا کنون بکار گرفته نشده و بی توجه مانده اند استفاده شود.

آزموده اردلان بخش کشاورزی لرستان را ظرفیتی بسیار خوب ومستعد خواند و گفت: تلاش می کنیم برای تهیه نقشه های اراضی این استان اولویت ویژه ای قائل شویم تا با تهیه این نقشه ها ساماندهی بهتری در بخش کشاورزی صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.