چهارمین روز از نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دومین روز از نام نویسی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی پایان یافت که شاهد نخستین چهره رسانه ای کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهره ای جوان از بین بانوان برای داوطلبی خبرگان رهبری بودیم.

نام نویسی چهره های جوان و افرادی که داوطلب عضویت هر دو مجلس هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه همانند روزهای گذشته از ساعت هشت آغاز و در ساعت 16 و 30 دقیقه پایان یافت.
این روز از نام نویسی داوطلبان حواشی بسیاری داشت که از مهمترین آنها حضور نخستین چهره رسانه ای کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک چهره زن متولد 1367 برای خبرگان رهبری بودیم.
یک روحانی که در ستاد انتخابات حاضر شده بود به خبرنگاران گفت: آمده ام تا از شرایط داوطلبی انتخابات مجلس خبرگان رهبری مطلع شوم و پس از تامل برای نام نویسی کردن یا نکردن، تصمیم بگیرم.
یک دختر متولد سال 1367 نیز برای نام نویسی در مجلس خبرگان رهبری آمده بود و قصد نام نویسی در این انتخابات را داشت.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که شرط سنی انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتن 30 سال تمام است و نمی توانم در انتخابات مجلس شرکت کنم ، به همین دلیل می خواهم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کنم.
وی که با قاطعیت بیان داشت تایید صلاحیت خواهد شد همچنین اظهار داشت: دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی بوده و استاد دانشگاه است و با مباحث فقهی نیز آشنایی دارد و دروس فقهی را در دانشگاه تدریس می کند.
حضور یک داوطلب جانباز ویلچری برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از حواشی روز چهارم نام نویسی برای مجلس شورای اسلامی بود که با توجه به این که وی نمی توانست با ویلچر از پله ها پایین بیاید برخی عوامل ستاد انتخابات به او برای حضور در محل نام نویسی کمک کردند.
علیرضا دهقان مجری تلویزیون نیز به عنوان نخستین داوطلب رسانه ها از حوزه انتخابیه اهواز، کارون و باوی داوطلب شد و نام نویسی کرد.
برخی داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز با لباس های محلی و قومی خود برای نام نویسی آمده بودند و برخی داوطلبان نیز همزمان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.
برخی داوطلبان به دلیل این که ممکن است معرفی آنان تبلیغات زودهنگام تلقی شود از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برای معرفی خود، خودداری می کردند.
شایعات حضور مقامات مختلف برای نام نویسی نیز در بین خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات داغ بود و هر کس از احتمال حضور فرد یا افرادی خبر می داد.
یکی از حواشی مهم و قابل ملاحظه امروز، حضور سیدمحمد غرضی نامزد دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری در حوالی ساعت 14 در محل ستاد مرکزی انتخابات مستقر در وزارت کشور بود.
وی که در بیشتر لحظات حضور خود، لبخند به لب داشت به خبرنگاران خسته نباشید گفت و هر کسی که او را برای گرفتن تصویر و یا پرسش سوالی خطاب قرار می داد، با خوشرویی پاسخ و به خبرنگاران دست تکان می داد.
غرضی همچنین پس از نامنویسی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.
هنگامی که غرضی برای نام نویسی سمت کاربران رفت، این اقدام او با اعتراض یک نفر از داوطلبان مواجه شد که گفت: اینجا هم پارتی بازی می شود؟
در اواخر وقت قانونی چهارمین روز ثبت نام داوطلبان جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از نزدیک در جریان روند نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.