با حضور استاندار مركزي؛ ۱۲ مصوبه در كارگروه كاهش آلودگي هواي كلانشهر اراك تصويب شد

۱۲ مصوبه در كارگروه كاهش آلودگي هواي كلانشهر اراك تصويب شد

به گزارش فدس آنلاین از اراک، زمانی قمی  استاندار مرکزی تصریح کرد:  مقابله با آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم از اولویت های مهم استانداری این استان است.

وی افزود: دستگاه های مربوطه باید تمام یافته های خود در حوزه محیط زیست را برای حفاظت از سلامت مردم، در اختیار ستاد بحران استان قرار دهند تا با اطلاع رسانی به موقع از بروز مشکل در حوزه سلامت جلوگیری شود.

زمانی قمی اظهار کرد:  بر اساس بررسی های انجام شده روز گذشته یک واحد از چهار واحد نیروگاه شازند از مدار تولید خارج شد و امروز نیز خروج یک واحد دیگر آن در ستاد بحران استان مصوب شد تا این نیروگاه بتواند با سهمیه دو میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز طبیعی و بدون استفاده از مازوت به فعالیت خود ادامه دهد.

استاندار مرکزی گفت: با خروج این واحد از خط تولید حدود 50 درصد از تولید برق این نیروگاه کاسته می شد که بر اساس تصمیم اتخاذ شده سهمیه گاز این نیروگاه به سه و نیم تا چهار میلیون متر مکعب افزایش یافت تا این نیروگاه بتواند از سه واحد خود بدون مازوت بهره گیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  نیز در این نشست گفت: بر اساس پایش های صورت گرفته میزان سولفات هوای اراک 43 میکرون است که این مهم وضعیت هوای این شهرستان را در وضعیت ناسالم قرارداده است.
حسین علی ابراهیمی کارنامی افزود: فردا دوشنبه به منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک و شهر شازند تمام واحدهای تولیدی ایزوگام، آسفالت و ریخته گری تعطیل اعلام شده اند.
مدیر کل هواشناسی استان مرکزی نیز در این کارگروه گفت: با ورود یک سامانه پرفشار دینامیک اروپایی از روز دوشنبه به کشور و استان مرکزی کاهش دما و سکون هوا برای این استان را به همراه دارد.
مرتضی ذوالفقاری افزود: سکون هوا در این استان موجب افزایش آلودگی هوا از روز سه شنبه تا جمعه را برای شهرهای صنعتی استان مرکزی از جمله اراک، شازند و ساوه خواهد شد.
گفتنی است جلوگیری از تردد خودروهای دیزلی دودزا و اتوبوس هایی که مشکل آلودگی دارند توسط پلیس راهور، تعطیلی کوره های آجرپزی که از مازوت استفاده می کنند، تعطیلی کلیه کارگاه های تولید آسفالت، ایزوگام، تولید شن و ماسه و ریخته گری، اجرای طرح تشدید کنترل معاینه فنی، فعالیت کلیه جایگاه های سوخت cng،بازدید از شرکت آلومینیوم ایران و اتخاذ تصمیم لازم ، تعطیلی کلیه واحدهای سندپلاس، فعالیت تمام وقت مراکز معاینه فنی، از جمله مصوبه های این نشست بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.