استاندار خراسان رضوی گفت: با جدیت پیگیر تعیین تکلیف پنج مفقود خراسانی فاجعه منا هستیم.

پیگیری سرنوشت پنج مفقود خراسانی فاجعه منا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان در نشست جمع بندی اقدامات ستاد استانی اربعین و حادثه منا افزود: در جریان آن فاجعه 97 جان باخته مربوط به خراسان رضوی بودند که 93 نفر تعیین تکلیف شدند اما پنج نفر دیگر همچنان مفقود هستند.
وی گفت: با جدیت پیگیر حقوق جانباختگان این حادثه هستیم، سایر کشورها نیز باید با جدیت پیگیر حقوق جان باختگان باشند و از موضع خود کوتاه نیایند.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به برگزاری موفق راهپیمایی اربعین حسینی با حضور 25 میلیون زائر در مسیر کربلا و در کشور گرفتار داعش افزود: مقایسه برگزاری باشکوه و ایمن این راهپیمایی با رخ دادن فاجعه منا در مراسم حج که فقط دو میلیون نفر در آن حضور داشتند نشاندهنده بی کفایتی آل سعود در اداره مناسک حج است.
وی ادامه داد: در فاجعه منا تمام ملیتها متضرر شدند و سعودیها به این امر امر هیچ توجیهی دارند.
رشیدیان همچنین با اشاره به حادثه کشتار شیعیان در نیجریه گفت: با توجه به حضور میلیونی مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی کینه توزان و دست نشانده های استکبار با حمله به بیت شیخ زکزاکی و کشتار شیعیان در نیجریه به انتقام گیری از مسلمانان پرداختند.
وی افزود: به رغم کشته شدن هزار شیعه در این حادثه تمام دستگاههای حقوق بشر در سکوت مرگ آور فرو رفتند و حتی اعتراض نیز نمی کنند که این مایه ننگ است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: غربیها و سازمانهای حقوق بشری با این سکوت و بی تفاوتی نقطه سیاهی در کارنامه خود به جای گذاشتند.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت نیز گفت: امسال که مزین به سال همدلی و همزبانی است باید برنامه های هفته وحدت با شکوهتر از گذشته برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.