قدس آنلاین – محمد رضا غلامی : تجمع علما، اساتید، فضلا وطلاب حوزه علمیه خراسان دراعتراض به کشتار شیعیان نیجریه در مدرسه نواب مشهد برگزارشد.

تجمع علما و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به کشتار مسلمانان نیجریه

در این مراسم آیت الله علم الهدی با سپاس از برگزاری این تجمع به همت آیت الله طبسی، با بیان اینکه خداوند برای ولی خونهایی که درراه خدا ریخته شده، سلطانی قرار داده است، گفت:  با اینکه خونی که ازبدن خارج شده واقعیت اولیه خود را از دست داده است اما به معنای از دست رفتن نیست بلکه تبدل یافته و از ماده حیات بخش و ابزار زندگی یک جسم، به ماده حیات و بقای یک جامعه، ایده و اندیشه تبدل یافته است.
وی با تصریح اینکه این خون یک مکتب را زنده نگه می دارد، افزود: خونی که در مسیر مجاهده،اندیشه، مکتب و امت از بدن خارج شود به حقیقتی بزرگترتبدل یافته و فراگیری اش مرزهای جهان را درمی نوردد.
آیت الله علم الهدی، با اشاره به اینکه اولین بار در مکتب اهل بیت راهبرد تملک و بهره برداری از خون بوجود آمده است، گفت: حضرت صدیقه طاهره ثابت کرد که شکست سیاسی- اجتماعی در قیام امام حسین(ع) پایان راه نیست، نقطه شروع است.
امام جمعه مشهد همچنین با بیان اینکه ایشان با سه نفر این حرکت را شروع کردند، خاطرنشان کرد: امروز 300 میلیون نفر بر روی کره زمین اشهد ان علی ولی‌الله را می‌گویند و حرکت سیدالشهدا(ع) نیز دنباله همین خط بود، اینکه امام حسین(ع) جمله هیهات منه الذله را فرمودند مصداق این راهبرد بود و به دنبال این اعلام، امام حسین(ع) قیامی کرد که اساس آن، مظلومیت و بهره‌برداری از خون بود.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام حسین(ع) از خون پاکشان برای توسعه دین بهره ‌برداری کردند، گفت: خون این قدرت را دارد که بر اسلحه و شمشیر پیروز شود، خون اگر برای پول، قدرت و مقام ریخته شود هدر رفته است اما اگر برای اندیشه آسمانی و الهی خرج شود، بر همه سلاح‌ها و ابزارهای مادی پیروز خواهد شد.
وی با اشاره به حادثه کشتارشیعیان نیجریه و 500 بی‌گناهی که خونشان در تهاجم جنایت‌کارانه مزدوران استکباری در نیجریه ریخته شد این خون‌ها را خون انقلاب و از خونهایی دانست که سبب بیداری اسلامی و زمینه‌ساز جهان برای ظهور امام زمان(عج) می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های شیخ زکراکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم زکزاکی چند سال قبل در مشهد به ملاقات بنده آمدند و من از ایشان سوال کردم در نیجریه چقدر شیعه دارید، ایشان فرمودند پیش از پیروزی انقلاب ایران شیعیان در نیجریه دو قبیله در صحرایی زندگی می کردند که معروف بودند  شیعه و محب اهل بیت هستند و جمعیت آنها از هزار نفر تجاوز نمی‌کرد اما پس ازپیروزانقلاب اسلامی ایران جمعیت شیعه نیجریه به پنج میلیون نفر رسید.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به جریان‌هایی که فکر می‌کنند منهای انقلاب می‌شود تشیع را تبلیغ کرد گفت: آنهایی که گمان می‌برند بدون گسترش انقلاب شیعه می‌توانند مکتب اهل بیت(ع) را توسعه بدهند، باید بدانند که این امر امکان‌پذیر نیست و برای اثبات آن، باید این جمعیت و آمار شیعیان نیجریه را ببینند.
امام جمعه مشهد با طرح اینکه آیا برخی فکر می‌کنند شهادت 500 شیعه و مصائب وارد شده بر یک بیت روحانی شکست است، گفت: قرآن ثابت می‌کند حرکت در راه دین و مجاهدت در راه مکتب، شکست مادی نیست بلکه نقطه آغاز حرکت و فوران است.
وی با بیان اینکه امروز با شهادت شیعیان در یک کشورآفریقایی، دنیا شیعه ‌شناس شده است این حرکت را یک نقطه آغاز و ادامه یک مسیر دانست.
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین افزود: اکنون آمریکا، رژیم صهیونیستی ومزدورخویش آل سعود فکرکردند با سرکوب شیعیان دریک نقطه، چنگ و دندان نشان نداده اند بلکه اعلامیه ضعفشان را امضا کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.