قدس آنلاین- تبریز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مقایسه با دیگر استان‌ها در مبارزه با مواد مخدر جلوتر هستیم، اظهار داشت: این موفقیت در سایه همراهی و اتحاد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حاصل شده است.

آذربایجان شرقی در مبارزه با مواد مخدر پیشرو است  /برخورد جدی و قاطعانه با فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضاهای مجازی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر دو هزار نفر در مراکز ماده 16 و 15 استان پذیرش شده و تلاش داریم تا حتی یک نفر معتاد بی‌خانمان و محل خواب در استان وجود نداشته باشد.

وی افزود: معتادان دارای ایدز و هپاتیت نیز در بیمارستان یا مراکز مربوطه بستری و نگهداری می‌شوند.
نصرتی با بیان این که افزایش اعتیاد در میان بانوان نگران کننده است، گفت: باید به این زمینه به صورت کارشناسی وارد شد و جایگاه خانواده در مورد مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز از برخورد جدی و قاطعانه با فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضاهای مجازی خبر داد.
حجت‌الاسلام مظفری گفت: فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضاهای مجازی از طریق برخی فروشگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد که در این رابطه برخورد جدی صورت می‌گیرد و در گام اول نیز بانک‌ها را موظف کردیم تا به این فروشندگان درگاه اینترنتی ندهند.
وی تصریح کرد: جرایم خشنی مانند قتل و سرقت در موارد بسیاری با مواد مخدر در ارتباط است و در سابقه اکثر مجرمان اعتیاد به مواد مخدر دیده می‌شود.
مظفری در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت پیشگیری در مورد موادمخدر گفت: در دادگستری آذربایجان‌شرقی 8 طرح مهم در زمینه پیشگیری در حال انجام است و در این مورد باید به صورت علمی و کارشناسی شده اقدام کنیم و راهکارهای علمی و فرهنگی انجام شود.
در این جلسه جانشین فرمانده انتظامی استان و مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی و امور خانواده و بانوان استانداری نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته در راستای مبارزه با مواد مخدر ارایه کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.