قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمدمرادی: مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: کارت ملی هوشمند؛ خدمتی نوین و فراگیر و مدرکی مستند و معتبر برای شناسایی افراد و پیشبرد اهداف و برنامه های مختلف است.

کارت ملی هوشمند ؛ خدمتی نوین و فراگیر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، منوچهر تیموری در مصاحبه با رسانه های دیداری و شنیداری استان، با تبریک سوم دی‌ماه" روز ملی ثبت‌احوال " و آغاز 97 سالگی این دستگاه اجرایی، اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان ایلام  12 اداره و نمایندگی ثبت‌احوال فعال وجود دارد و مشغول انجام وظیفه هستند.

وی به بازسازی اسناد هویتی مردم شهرستان های مرزی مهران و دهلران که مدارک و مستندات سجلی آنان بر اثر جنگ تحمیلی از بین رفته بود، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ثبت‌احوال استان با بسیج تمام نیروها، امکانات و تجهیزات خود، خدمات ارزنده ای در این راستا به اهالی این دو شهرستان مرزی ارائه نمود و مشکلات سجلی شان را در سریع ترین زمان ممکن مرتفع ساخت.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی از اولویت‌های اصلی این دستگاه خدمتگزار است، بیان داشت: بر اساس قانون، ولادت ها بایستی در مدت 15 روز و فوت ها نیز حداکثر تا 10 روز به ثبت برسند.

منوچهر تیموری با اشاره به اینکه در 9 ماهه سالجاری و با همکاری دستگاههای ذیربط 99و 7 دهم درصد وقایع حیاتی استان در مهلت قانونی ثبت شده اند، یادآور شد: در این مدت 26 هزار جلد شناسنامه جدید نیز برای افراد بالا و زیر 15 سال در استان صادر شده است.

وی صدور اسناد هویتی افراد( شناسنامه و کارت ملی ) با استفاده از فناوری‌های نوین را یکی دیگر از اولویت‌های این دستگاه اجرایی برشمرد و خاطرنشان ساخت: از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تاکنون،  تقاضای بیش از 36 هزار نفر از هم استانی ها ثبت شده است.

  مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه تا کنون برای 32 هزار نفر از هم استانی ها کارت ملی هوشمند صادر شده است، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون نیز 25 هزار نفر در سطح استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

منوچهر تیموری غیر قابل جعل بودن، خراش ناپذیری، امکان شناسایی سریع افراد و دار بودن بالاترین ضریب امنیتی را از مزیت های کارت ‌ملی هوشمند برشمرد و تأکید کرد: پیش بینی می شودکه تا پایان سال 95 بیش از 150 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر و به مردم تحویل گردد.

وی کارت ملی هوشمند را خدمتی نوین و فراگیر و مدرکی مستند و معتبر برای شناسایی افراد و پیشبرد اهداف و برنامه های مختلف ارزیابی کرد و گفت: در قالب این کارت بیش از 20 نوع خدمت طراحی و ارائه می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه تمام ادارات ثبت احوال استان به فیبر نوری مجهز شده اند، اظهار داشت: تمام خدمات ثبت احوال بصورت الکترونیکی ثبت، ضبط و متمرکز است و در سراسر کشور توسط متولیان امر، قابل دسترسی است.

منوچهر تیموری با بیان اینکه تمام اسناد هویتی مردم استان صددرصد به‌صورت الکترونیکی آرشیو شده است، افزود: در راستای بهره گیری از بخش خصوصی و ارائه بهتر و سریعتر خدمات به مردم، تلاش شده است که برخی از خدمات ثبت احوال از طریق بخش های خصوصی ذیصلاح، انجام گیرد.

وی به وجود تعدادی از معاودین فاقد شناسنامه در استان و تلاش جدی برای رفع مشکلات سجلی آنان با همکاری دیگر دستگاههای مرتبط، اشاره کرد و بیان داشت: در 9 ماهه سالجاری برای 212 نفر از این افراد، شناسنامه ایرانی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه امسال 8 هزار و 391 واقعه ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از 2 و 7 دهم درصد رشد برخوردار است، یادآور شد: در همین مدت یکهزار و 889 واقعه فوت نیز به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

منوچهر تیموری به ثبت 4 هزار و 432 واقعه ازدواج در 9 ماهه سالجاری با 5 و 6 دهم درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان،  اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این مدت 552 واقعه طلاق نیز در استان به ثبت رسیده است.

وی بیشترین فراوانی نامگذاری پسران در سطح استان و در 9 ماهه امسال را" امیرعلی، امیرحسین، حسین، امیرطاها و ابوالفضل " و بیشترین فراوانی نامگذاری دختران را" فاطمه، زهرا، باران و فاطیما " عنوان و تصریح کرد: امید است والدین عزیز در نامگذاری ها نهایت دقت و ظرافت را معمول دارند تا در آینده مجبور به تغییر نام نشوند.

 مدیرکل ثبت احوال استان ایلام به عضویت ثبت احوال در ستاد انتخابات اشاره و تأکید کرد: خادمان ملت در ثبت احوال با سرعت و دقت کامل و مستند و مستدل، به استعلام ها پاسخ خواهند داد.

منوچهر تیموری در پایان از خدمات و تلاش های خبرنگاران تجلیل کرد و گفت: نقش رسانه ها در همه زمینه ها بی بدیل است و بدون همکاری و همراهی رسانه ها، اهداف درون و برون سازمانی محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.