هنگامه طاهری: طی ۹ ماهه ابتدای سال ۹۴ ،۴۴ هزارو ۷۱ واقعه ازدواج با نرخ ۱۰ در خراسان رضوی و ۱۲ هزارو ۳۰۸ مورد نیز طلاق با نرخ ۳ به ثبت رسیده است.

هر روز ۴۵ نفر در خراسان رضوی طلاق می گیرند

سید حسین نیری مدیر کل ثبت احوال خراسان‌رضوی در نشستی خبری که در آستانه سوم دی , سالروز ثبت احوال در محل اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی برگزار شد، ضمن اظهار مطلب فوق گفت:  آمار طلاق در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته 10.3 درصد کاهش داشته است.

به گفته او از ابتدای امسال تا کنون 7 هزار و 310 واقعه طلاق و 21 هزارو 222 واقعه ازدواج در مشهد به ثبت رسیده است.

او علاوه بر این میانگین سن مردان مطلقه در استان را 34  سال و برای زنان 29 سال عنوان کرد.

وی سن ازدواج در استان را برای مردان  7/27 وبرای زنان 5/22 و نیز این میانگین در مشهد را برای مردان 3/28 و برای زنان 6/23 عنوان نمود.

نیری با اشاره به این که سن ازدواج در مشهد نسبت به سن ازدواج در استان بالاتر است اضافه کرد: رتبه ازدواج خراسان رضوی در میان استانهای کشور 16 و بین شهرستانهای استان 19 است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی همچنین بیان داشت:طی 9 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل میانگین سن طلاق در استان برای مردان 34 سال و برای زنان 29 سال و طول زندگی مشترک 7/7 سال و این نرخ در مشهد ، 35 سال برای مردان و 30 سال برای زنان با 2/6 سال طول زندگی مشترک بوده است.

او تصریح کرد :آمار طلاق طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/10 درصد کاهش یافته است.

او میزان جمعیت استان را 6 میلیون و 133 هزارو 618 نفر و جمعیت مشهد را 3 میلیون و 114 هزارو 194 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به مراحل صدور کارت ملی هوشمند آن را جایگزین کارت ملی عنوان کرد که در راستای ارائه خدمات  دولت الکترنیک به افراد بالای 15 سال و افراد فاقد کارت ملی داده می‌شود.

او افزود: تاکنون کارت ملی هوشمند برای 230 هزار نفر  صادر و تحویل داده شده و اعتبار این کارت نیز هفت سال است .

نیری با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار نفر از افراد بالای 15 سال شرایط اخذ کارت ملی هوشمند را دارند، عنوان کرد: تعرفه صدور کارت ملی هوشمند برای افرادی که به تازگی می‌خواهند کارت ملی دریافت کنند 17 هزار و 200 تومان و برای کسانی که کارت ملی  خود را گم کرد‌ه‌اند 23 هزار تومان است.

وی یادآور شد: مراجعین نیازی به بردن عکس ندارند چرا که در همان محل عکاس حضور داشته و به تهیه عکس اقدام می شود از همین رو مبلغ 10 هزارو 800 تومان نیز بابت عکس و کارمزد دریافت می گردد.

وی با بیان انکه تعرفه دریافتی از متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند به حساب خزانه واریز می‌شود، افزود: تعرفه‌های اعلام شده مصوب مجلس شورای اسلامی است.

 مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: افرادی که متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی،دفاتر پیشخوان دولت و یا به سایتwww.ncr.irنسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.                                                                                                                              

او پستهای فعال در این زمینه را پست مرکزی در عدل خمینی ، پست صدف در بلوار وکیل آباد، پست امام خمینی در خیابان امام خمینی ، پست قاسم آباد در میدان مادر ، پست طلاب در بلوار طلاب و پست هدایت واقع در تقاطع هدایت و شهید مطهری عنوان کرد.

 نیری همچنین دفاتر پیشخوانی که متقاضیان کارت هوشمند می توانند برای درخواست آن اقدام کنند را 5 دفتر پیشخوان اعلام نمود .

او این دفاتر را دفتر پیشخوان میدان جانباز ،سیدی،بلوار عبدالمطلب،میدان فلسطین و بلوار امامیه اعلام کرد.

 مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی بیان  داشت که در خراسان رضوی 12 میلیون شماره ملی اعطا شده و کلیه کارت‌های ملی تا سال95 تمدید شده است.

وی تاکید کرد : با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و لزوم استفاده از کارت هوشمند ملی ، برای جلوگیری از تجمع افراد در ثبت احوال کسانی که در این خصوص اقدام کرده اند طبق اعلام اداره ثبت احوال ، مراجعه و کارت های خود را دریافت دارند.

وی اضافه کرد: با این حال در روز انتخابات تمام ادارات پست آماده باش بوده و برای ارایه کارت هوشمند به متقاضیان ارایه خدمات می کند.

البته مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی یادآور شد افرادی که در خصوص دریافت کارت هوشمند اقدامی نکرده اند با کارت ملی نیز می توانند در انتخابات شرکت کنند.

 او تصریح کرد: در حال حاضر در 6 بیمارستان مشهد مامور ثابت ثبت احوال برای ثبت واقعه تولد مستقر است  و با جلسات برگزار شده برای ثبت اعلام فوت 10 روز و برای تولد 15 روزاعلام شده است.

وی به تعداد تغییرات صورت گرفته در زمینه نام و نام خانوادگی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون  هزار و 967 مورد تغییر نام و 3 هزار و 840 تغییرنام‌خانوادگی و 2 هزار و 62 مورد تعویض شناسنامه در خراسان رضوی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.