معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به پخش نشدن مصاحبه دکتر ظریف از رسانه ملی، گفت: برخی برنامه نویسان رسانه ملی، این رسانه را از سطح ملی به حد یک رسانه جناحی تقلیل داده اند.

نوبخت: برخی ها رسانه ملی را در حد رسانه ای جناحی تقلیل داده اند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان در سالن تامین اجتماعی سمنان با تاکید بر اینکه رسانه ملی، باید ملی بماند زیرا متعلق به همه است، اظهار کرد: در رسانه ملی زحمت می کشند و خیلی از برنامه هایش منصفانه است، در این رسانه در روز صدها برنامه تهیه می شود که صدها برنامه نویس دارد و ممکن است برخی از این برنامه نویس ها، این رسانه را از سطح ملی به حد یک رسانه جناحی تقلیل دهند.
وی با اشاره به پخش نشدن مصاحبه دکتر ظریف در شب یلدا(در برنامه نود از شبکه سه) و با اشاره به توضیح دکتر ظریف در هیات دولت در صبح دیروز، خاطرنشان کرد: صدا و سیما از ایشان دعوت کرده بود برای مصاحبه ای که قرار بوده پخش شود و اجازه پخش داده نشد.
وی اضافه کرد: در حضور امروزم در شهر ری به همراه رئیس جمهوری و در بین مردم، خانمی به من گفت سلام مرا به آقای ظریف برسانید و بگویید اگر رسانه به اصطلاح ملی، اجازه پخش آن مصاحبه را نداد، بدانید دلهای ما رسانه شماست.
وی تاکید کرد: این ارزشمند است که مردم ممانعت ها را تشخیص می دهند و می فهمند و می دانند باید به چه شکل عمل کنند.
وی با بیان اینکه راجع به صدا و سیما نمی خواهم سخنی بگویم، ادامه داد: در رسانه ملی برخی حرفها زده می شود که حرف یک جناح سیاسی است در حالیکه رسانه ملی برای همه است.
وی تصریح کرد: اشکالی ندارد اگر مخالفان دولت مخالف دولت بنویسند، اما رسانه ملی باید رسانه ملی بماند، چون ملی است و منتقد دولت نیست.
نوبخت گفت: اگر برنامه های صبح های رسانه ملی را ببینید، برخی برنامه ها گویی فقط به دنبال نکات منفی هستند، ضمن انتقاد از این بخش ها، از زحمات این رسانه تجلیل می کنم.

** فقط 66 هزار میلیارد تومان از بودجه 95 از محل فروش نفت است
نوبخت افزود: بودجه سال 95 به میزان 267 هزار میلیارد ریال توسط دولت یازدهم پیش بینی شده است که فقط 66 هزار میلیارد تومان از آن از محل فروش نفت است.
وی با اشاره به اعتبار 236 هزار میلیارد تومانی سال 94 گفت: بودجه سال 95 نسبت به سال جاری با وجود محدودیتهای مختلف، افزایش یافته است که 59 هزار و 400 میلیارد تومان از آن برای اجرای طرحهای عمرانی در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه دکتر روحانی به دادن وعده های بلند مدت معتقد نیست و بر وعده هایی که در همین دولت محقق شود تاکید دارد، افزود: در ورود گروه های تجاری خارجی به ایران در این شرایط نیز، ایران به دنبال سرمایه گذاری و استفاده از فناوری این گروه هاست تا بتواند تولیدات داخلی را در بازارهای جهانی در اختیار خارجی ها به فروش برساند.

** آب، محیط زیست و احیای صندوقها، سه محور برنامه ششم توسعه
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اولویتهای برنامه ششم توسعه مدنظر دولت یازدهم، گفت: در مدت پنج سال این برنامه، مسایلی هست که اگر به آنها پرداخته نشود به بحران برای کشور تبدیل می شود و اولین اولویت دولت در برنامه ششم رفع مشکل آب است.
وی با بیان اینکه رفتار مخرب زیست محیطی، قبح و آثار کوتاه مدت ندارد و در بلند مدت خود را نشان می دهد، تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه قصد بر این است تا جلوی بحرانهای بعدی در این زمینه گرفته شود.
وی با بیان اینکه صندوقهای کشور ورشکسته است و تعادل دریافت حق صندوقها با پرداخت مستمری به هم خورده است، افزود: برخی صندوقهای کشور در خاموشی در حال ورشکستگی هستند و به بحران نزدیک می شوند و کل حقوق این ماه مربوط به صندوق بازنشستگی از محل خزانه عمومی پرداخت شد چون این صندوق قادر به پرداخت نبودند.

** علم و فناوری، گردشگری و معدن، موتور محرکه برنامه ششم توسعه
نوبخت این سه بخش را موتور محرکه دیگر بخشها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر به این بخشها رسیدگی شود، می توانند در کنار نفت، منبعی برای کشور باشند.
وی برنامه ششم توسعه را شامل هزار و 300 صفحه که بر روی صفحه به صفحه آن کار شده معرفی و اضافه کرد: بخشهایی از احکام که نیازمند تصویب قوه مقننه دارد به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.

** دو ظلم تحریم و کاهش توافقی قیمت نفت به ملت ایران
وی با اشاره به حق فروش فقط یک میلیون بشکه نفت ایران در شرایط تحریم، گفت: قانونی که برای اجرا روی میز بود و دولت جلویش را گرفت، این بود که ارسال نفت در برابر غذا باشد و فروش نفت ایران در حد 300 هزار بشکه بود.
نوبخت افزود: در یک تحریم میزان صادرات نفت ایران را کاهش دادند و در یک توافق ظالمانه پشت پرده و نانوشته، قیمت نفت ایران در ابتدای دولت یازدهم از 108 دلار در هر بشکه به حدود 30 دلار را کاهش یافت.

** انتظارات از دولت یازدهم به قدر کاهش قیمت نفت، کاهش نیافته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: درآمد کشور از فروش نفت سه سال پیش 120 میلیارد دلار بود و اکنون به حدود 13 میلیارد دلار کاهش یافته است ولی انتظارات از دولت به این اندازه کاهش نیافته است.
وی ادامه داد: همه از دولت یازدهم انتظار دارند پروژه ها به همان سرعت جریان داشته باشد و از مواردی مانند پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان پرسیده می شود.
وی گفت: تورم در کشور از حدود 40 درصد بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در چند روز گذشته به 9.9 در آذر 94 رسید و برای اولین بار یک رقمی شد.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از منفی 6.8 به حدود مثبت یک درصد در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: اقتصاد کشور نسبت به گذشته رشد داشته ولی هنوز به ایده آل نرسیده است.
وی با بیان اینکه در برخی مسایل دلمان خون است ولی لبخند می زنیم، تصریح کرد: پرداخت حقوق و یارانه وظیفه دولت است و منت ای بر کسی نداریم.

** لغو قانون سختگیری ورود به آمریکا برای ایرانی ها، وتوی کل بودجه آمریکا بود
معاون رئیس جمهوری با اشاره به تصویب قانونی در آمریکا برای ممنوعیت یا سختگیری ورود شهروندان برخی کشورها از جمله ایران به آمریکا، گفت: این قانون برای تامین امنیت آمریکا نوشته می شد که به پیشنهاد برخی ها، کشورهای حامی تروریست مشمول این قانون شد.
وی با اشاره به آمدن نام ایران در برخی فهرستهای حامی تروریستها، ادامه داد: بدون آمدن نام ایران، چیزی به ما چسبید و کشور مشمول این قانون شد.
نوبخت با اشاره به اینکه دولت آمریکا تعهد داده بود که اگر مواردی باشد خودش بتواند آنها را لغو کند، خاطرنشان کرد: اگر دولت آمریکا این قانون را وتو می کرد، کل بودجه کشورش را وتو می کرد.
وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در این باره نامه داد، عذرخواهی کرد و تعهد داد و یاد آور شد که دولت آمریکا وظایفش را انجام می دهد.

** اثبات راستگویی ملت ایران، اثر معنوی بسته شدن پرونده ان. پی. تی
معاون رئیس جمهوری با اشاره به تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در 24 آذر، این حرکت را گام بلندی پس از مذاکرات نفس گیر ایران با شش قدرت دنیا دانست و گفت: شورای امنیت نیز قطعنامه های گذشته که به عنوان محکومیت ملت ایران بود، منحل کرد.
وی با بیان اینکه با این روند اتهام 12 ساله از پیش پای ملت ایران برداشته شد و خوشنامی ملت ایران به راستگویی در این قضیه و اثبات نادرست بودن آنچه ایران به آن متهم بود، فراهم شد، افزود: ملت ایران به راستگویی و دشمنان به دروغگویی شناخته شدند و دولت یازدهم بود که چنین دستاوردی به همراه داشت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر یک روزه به استان سمنان چند پروژه را افتتاح و بازدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.