نماینده مردم دامغان در مجلس نهم با اشاره به ظرفیت‌های متعدد کشور گفت: ما ثروت‌های خدادای زیادی در اقصی نقاط کشور داریم اما مدیریت بر ثروت نداریم.

 نایب‌ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:  آنچه که هست را به‌عدالت تقسیم کنیم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، منطقه سمنان، عبدالرحمان رستمیان، در شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: خداوند، منابع و ثروت‌های بی‌شماری در این منطقه قرار داده اما با وجود انباشتگی بالای این ثروت‌های خدادادی، فاصله بسیار زیادی بین این سهم الهی این ثروت‌ها و سهم مدیریت آن وجود دارد.

این نماینده مردم با تمجید از عملکرد دولت، به محدودیت منابع مالی اشاره کرد و افزود: مردم انتظار دارند در این شرایط که محدودیت در منابع وجود دارد، آنچه که هست را به عدالت تقسیم کنیم تا همه به حق‌شان برسند.

رستمیان با بیان اینکه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی باید سهم شهرستان‌ها از بودجه را شاخص‌بندی کند، اضافه کرد: این روش به عدالت نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گاه با شاخص رشد 10 برابری در برخی مناطق و شهرستان‌ها روبرو هستیم، بیان کرد: اگر شاخص‌های رشد به هم نزدیک شده و با هم برابر باشند آن وقت است که می توانیم مدعی عدالت و تقسیم عادلانه باشیم.

دولت تدبیر و امید، عملکرد درخشانی در حوزه سلامت داشته است

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، عملکرد درخشانی داشته تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور ما در این دولت، سلامت مردم به اولویت اول کشور بدل شد.

رستمیان با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا توجه به سلامت و بیمه همگانی است،گفت: خوشبختانه در این دولت این اتفاق مبارک افتاد و امروز 99 درصد مردم از بیمه همگانی برخوردارند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در کشور ما مدیریت خوبی بر ثروت‌های خدادادی نمی شود، با اظهار خرسندی از کاهش سهم نفت در بودجه امسال، افزود: باید با فعال کردن معادن، از فرصت بزرگی که در حوزه معدنی در کشور وجود دارد استفاده کنیم.

رستمیان، با اشاره به اینکه گردشگری به تنهایی می‌تواند بخش زیادی از نیاز اعتباری کشور را تامین کند، تصریح کرد: در دنیا کشورهایی هستند که به تاریخ 700ساله خود فخر می‌فروشند و از آن برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند اما دامغان با تاریخ 7000ساله‌اش ناشناخته می‌ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.