بجنورد/ خبرنگار قدس : معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲۱ بیمارستان با بیش از دو هزار تخت در سال جاری خبرداد.

بهره برداری از بیمارستان ۲۰۰تختخوابی شیروان تا سال آینده

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به نگاه دولت به مقوله بیمارستان و سلامت به منظور ارتقای سلامت جامعه امسال برنامه ریزی به نحوی تنظیم شده که 21 بیمارستان با دو هزار و 160 تخت تحویل شود.
وی افزود: در همین راستا هم اکنون 10 بیمارستان در حال تجهیز است که بزودی گشایش می‌یابد.
وی در ارتباط با اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در قانون بودجه اعتبار لازم برنامه ریزی و سال بعد مشخص می‌شود.
علیزاده که به منظور بازدید از بیمارستان‌های خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود درباره بیمارستان شیروان گفت: این بیمارستان با ظرفیت 210 تخت طراحی شده که از محل مصوبات سفر رهبری اعتبارات آن تأمین شده و در سفر هیأت دولت نیز به آن تأکید شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی به منظور اتمام این بیمارستان طی سال 95، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای مشخصات بسیار مناسب از قبیل هفت اتاق عمل، 6 اتاق عمل زایمان و 26 اتاق مراقبت‌های ویژه است.
وی تصریح کرد: همچنین چهار بخش تخصصی شامل داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان برای این بیمارستان تعریف شده که نشان می‌دهد نیازهای تخصصی به صورت کامل در آن دیده شده است.
رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: کلینیک‌های فوق تخصصی برای قلب و چشم و مجهز بودن به بخش‌های آزمایشگاه و سایر بخش‌های خدماتی و اورژانس و نیز درمانگاه از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان است.
وی فضای این بیمارستان را 18 هزار و 500 متر دانست و گفت: بیش از 8 و نیم هکتار نیز فضای محوطه بیمارستان است.
علیزاده، پیشرفت فیزیکی بیمارستان را 79 درصد اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریزی این بیمارستان تا پایان سال 95 و حتی زودتر تحویل داده می‌شود.
وی اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان را تاکنون 23 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای سال بعد نیز اعتبار به صورت کامل پیش بینی شده است.
علیزاده، درباره ساخت ادارات دولتی در استان نیز اظهار داشت: هم اکنون ساختمان اداره کل دارایی با 6 هزار مترمربع زیربنا در دست احداث است.
وی افزود: امسال یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای این اداره کل اختصاص یافت که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه برای این ساختمان بودجه مناسبی پیشنهاد شده که از رشد قابل توجهی برخوردار است و در صورت تصویب می‌توانیم برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.