بدرفتاری و اعمال شکنجه در زندان های آمریکا به یک اقدام روزمره و به نوعی نسل کشی تبدیل شده و زندانیان در برخی موارد تا حد مرگ مورد ضرب و شتم ماموران قرار می گیرند.

نسل کشی در زندان های آمریکا/ زندانیان تا حد مرگ کتک می خورند

به گزارش قدس انلاین به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، نگهبانان زندان های ایالت نیویورک آمریکا با اختیاراتی که به موجب قرادادهای کاری خود دارند، زندانیان را تا سر حد مرگ کتک می زنند.

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله شماره دیروز جمعه نوشت: برخی از نگهبانان زندان های ایالت نیویورک، زندانیان را تا سرحد مرگ کتک می زنند، زیرا حتی بدترین این نگهبانان، به موجب قراردادی که با اتحادیه صنفی خود دارند -و ماه مارس منقضی می شود- از اخراج، تنبیه و انتقال به سمت های شغلی دیگر به منظور آسیب رساندن کمتر به دیگران، مصون هستند.

با انقضای این قراردادها در ماه مارس، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک این فرصت را خواهد داشت تا در مذاکرات آتی برای امضای قراردادهای جدید کاری ، چاره ای برای این اوضاع بیندیشد. وی باید در این مذاکرات خواستار اصلاحات گسترده در متن قراردادها شود. حتی اگر این اقدام موجب اعتصاب نگهبانان زندان های نیویورک شود، دلیل وی موجه خواهد بود، چرا که این اصلاحات به معنای کنترل دوباره مقامات ایالتی بر زندان هایی خواهد بود که نگهبانان آنها در حال حاضر از مصونیت کامل برخوردارند.

زندان های ایالت نیویورک، صحنه بدرفتاری ها و حملات متعدد به زندانیان بوده است. ماجرای جرج ویلیامز که در زندان بدنام آتیکا در غرب نیویورک نگهداری می شد، از نمونه های بارز اختیارات گسترده ای است که به نگهبانان زندان ها داده شده است. سه نگهبان این زندان سال 2011 ویلیامز را به اتاقی تاریک بردند و با باتوم به شدت کتک زدند. شاید اگر جراحات وی در داخل زندان درمان می شد، هرگز خبر کتک خوردن وی به بیرون از زندان درز نمی کرد، اما کارکنان پزشکی زندان به خاطر جراحت های شدیدی که ممکن بود موجب مرگ وی شود، او را به یک بیمارستان منتقل کردند. در بیمارستان معلوم شد که وی از ناحیه هر دو پا و یک کتف دچار شکستگی شده، چشم چپش دچار آسیب جدی و نقاط مختلف بدنش دچار جراحت و کوفتگی شدید شده است.

قرارداد صنفی نگهبانان زندان ها، مانع از تحقیق درباره پرونده هایی از این دست شده است. به ویژه به موجب یکی از مفاد این قرارداد، نگهبانان می توانند با خودداری از پاسخگویی به سؤالات پلیس در روند تحقیقات اخلال ایجاد کنند. برای مثال، در تحقیقات پلیس درباره بدرفتاری نگهبانان با ویلیامز، 11 تن از 15 نگهبان زندان از پاسخ به سؤالات پلیس خودداری کردند.

زندانیانی هم که شاهد این حمله بودند، از بیم آنکه با همان سرنوشت رو به رو شوند، چیزی نگفتند. در نهایت، این نگهبانان دسامبر 2011 در مورد حمله گروهی به ویلیامز گناهکار شناخته شدند. به گفته مقامات ایالت نیویورک، این نخستین بار بود که به خاطر حمله به یک زندانی، اتهامات کیفری علیه نگهبانان زندان های ایالت وارد شده بود.

باید به موجب قرارداد کاری جدیدی که با نگهبانان زندان ها منعقد می شود، نگهبانان ملزم به همکاری در تحقیقات جنایی شوند و در صورت همکاری نکردن اخراج شوند. همچنین باید در این قرارداد اختیار نگهبانان در انتخاب شغل خود از آنها سلب شوند، و مسئولان زندان های اختیارات لازم برای انتقال و انتصاب آنها به سمت های دیگری که بیشتر مناسب است، داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.