معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه در ۱۱ سال گذشته جمعیت روستایی ۶ درصد کاهش‌ یافته است، گفت: برای تشکیل تعاونی‌های روستایی برای روستاهای بالای ۲۵ خانوار تسهیلات دولتی ارائه می‌شود.

جمعیت روستایی کشور کاهش یافت/ ارائه تسهیلات برای ایجاد تعاونی‌های روستایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سیدابوالفضل رضوی ظهر امروز در نخستین همایش سیاست‌گذاری، خط‌ مشی‌گذاری و توسعه پایدار روستایی کشور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کشورهای توسعه‌یافته جمعیت روستایی رو به افزایش است اما متأسفانه در ایران در 11 سال گذشته جمعیت روستایی از 33 درصد به 27 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز 59 درصد از مشکلات روستائیان را مباحث اقتصادی و اشتغال شامل می‌شود، افزود: طرح توان‌افزایی در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری باهدف اشتغالزایی در روستاها از طریق خود مشارکتی و ارائه تسهیلات دولتی طراحی و اجرا می‌شود و در حقیقت این طرح از بهترین طرح‌ها برای توان‌افزایی روستاییان است.

رضوی بیان کرد: بر اساس این طرح، روستاهایی با جمعیت بیشتر از 25 خانوار می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی روستایی به ازای هر سهامدار تسهیلات دولتی دریافت کنند، همچنین روستاهایی با جمعیت بیشتر از 25 خانوار که اقدام به راه‌اندازی شرکت تعاونی روستایی کرده می‌توانند تسهیلات دولتی دریافت کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: هزینه تأسیس شرکت تعاونی روستایی باید از طریق 60 درصد ارائه تسهیلات دولتی و 40 درصد آورده سهام‌داران تأمین شود و البته میزان وام نیز به تعداد نفرات سهام‌دار مرتبط است، البته سهامداران این شرکت‌های روستایی در دو سال اول از پرداخت اقساط تسهیلات معاف هستند.

وی در ارتباط با نحوه راه‌اندازی این تعاونی‌ها نیز تصریح کرد: باید طرح‌های روستائیان متقاضی تأسیس شرکت تعاونی روستایی از طریق استانداری و فرمانداری به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ارسال شود تا در کمتر از یک ماه از مزایای تسهیلات مزبور برخوردار شوند.

رضوی عنوان کرد: امروز باید با حمایت از تولیدات داخلی و روستایی به دنبال شکوفایی اقتصادی باشیم و از طرفی باید در شوراهای روستایی فرهنگ مطالبه‌گری تقویت شود تا بتوانیم به برندسازی در روستاها دست‌یابیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.