رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید تسهیلات اشتغال کشور به سمت روستاییان سوق داده شود.

تسهیلات اشتغال کشور به سمت روستاییان سوق داده شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در نخستین همایش سیاست‌گذاری، خط‌‌ مشی‌گذاری و توسعه پایدار روستایی کشور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: افزایش سطح رفاه روستاییان نقش مهمی در کاهش مهاجرت به شهرها دارد و بر همین اساس باید اقدامات بنیادی برای افزایش رفاه روستاییان صورت گیرد.

وی افزود: البته رفاه تنها راه‌حل برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان نیست و باید به دنبال اشتغال روستاییان نیز بود تا با ایجاد منابع درآمدی از مهاجرت به شهرها صرف‌نظر کنند و به‌طورکلی باید کشور با تولید ملی و روستایی اداره شود و اتکا به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

بصیری پور با بیان اینکه امروز بیش از یک‌ میلیون نفر از جمعیت شهر مشهد را حاشیه‌نشین‌ها تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اکثر این افراد به دلیل عدم شغل و درآمد از روستاها به شهرها مهاجرت کردند و امروز در حاشیه شهرهای مشهد مستقر شده‌اند و برای جلوگیری از این مهاجرت باید تسهیلات اشتغال کشور به سمت روستاییان سوق داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید تولیدات روستایی منطبق با اقتصاد مقاومتی تولید شوند، بر این اساس باید در توسعه تولیدات کشاورزی در روستاها به‌ویژه کشت‌های گلخانه‌ای که به منابع آب کمتری نیاز دارند، برنامه‌ریزی شود.

وی عنوان کرد: امروز شوراهای روستایی نقش مهمی در رفع مشکلات روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها دارند که این مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.