معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: اعتبار آبرسانی به روستاها در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

اعتبار آبرسانی به روستاها در سال جاری ۱۰ برابر شده است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز شنبه درحاشیه همایش یک روزه توسعه پایدار روستایی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته شش هزار و 200 روستا با تانکر آبرسانی شد و مجموع اعتبار اختصاص یافته به آبرسانی روستاها حدود 2 هزار میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: در سال جاری با عنایت ویژه رئیس جمهوری 20 هزار میلیارد ریال به آبرسانی به روستاها اختصاص یافت و همچنین با دستور حجت الاسلام و المسلمین 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه نیز برای اجرای پروژه های آبرسانی در سال جاری در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.
رضوی با بیان اینکه امسال تعداد هفت هزار روستا با تانکر آبرسانی می شوند گفت: کم آبی و بی آبی، تبعیض در ارائه خدمات، عدم درآمد کافی و بیکاری از عمده مشکلات روستائیان است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه متوسط درآمد یک خانوار روستایی حدود 60 درصد درآمد خانوار شهری است افزود: برای توسعه اقتصاد روستاها اقدامات مختلف در دست انجام است.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت روستائیان در طرح های اقتصادی اظهار کرد: طرح مشارکت اقتصادی روستائیان در سال گذشته مطرح و در ابتدای امسال به همه استانها اعلام شد.
رضوی گفت: در این راستا در قبال مشارکت روستائیان در طرح های اقتصادی و تشکیل شرکت تعاونی به آنها تسهیلات دولتی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد استان های کشور در طرح مشارکت اقتصادی فعال شده اند افزود: طرح مشارکت فعالیتهای اقتصادی در روستاها مورد استقبال روستائیان واقع شده به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون در استان خراسان رضوی 110 میلیارد ریال و در خراسان جنوبی 129 میلیارد ریال سرمایه از سوی روستائیان برای تشکیل شرکت تعاونی جمع آوری شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی شش شرکت تعاونی روستایی، ایلام هفت شرکت و در کرمانشاه 12 شرکت تعاونی روستایی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: استقبال از این طرح به حدی است که معدل سهامداران شرکت های تعاونی روستایی به بیش از یکصد خانوار می رسد.
وی در باره حفظ حریم روستاها نیز گفت: در برنامه ششم توسعه برنامه های خاصی برای این امر پیش بینی شده است.
رضوی افزود: ویژگی برنامه ششم توسعه تشکیل شورای توسعه روستا و عشایر و اقشار کم درآمد با مسئولیت معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و تدیون سند راهبردی توسعه روستاهاست.
هم اکنون 35 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد.
اولین همایش سیاست گذاری توسعه پایدار روستایی با حضور نمایندگان شوراهای روستایی، شهر و استان از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.