رییس پلیس راهور پایتخت از بروز تخلفات گسترده در مراکز معاینه فنی خودرو خبر داد و گفت: بسیاری از وسایل نقلیه آلاینده و دودزایی که در سطح شهر تردد می کنند دارای برگه تاییدیه سلامت خودرو از مراکز معاینه فنی هستند.

بسیاری ازخودروهای دودزا معاینه فنی دارند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سردار تیمور حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه نظارت دقیق و جامعی بر روند فعالیت مراکز معاینه فنی در سطح پایتخت و شهرهای اطراف تهران وجود ندارد.
وی تصریح کرد: این موضوع موجب شده است که بسیاری از خودروهای آلاینده و دودزا بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی برگه تاییدیه سلامت خودرو دریافت می کنند.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای رفع این معضل باید سامانه کنترلی دقیق و یکپارچه ای برای نظارت بر فعالیت های مراکز معاینه فنی سراسر کشور راه اندازی شود.
سردار حسینی تصریح کرد: ضروری است خودروهای آلاینده ای که دارای برگه معاینه فنی هستند، توقیف و رییس مرکز صادر کننده برگه به مراجع قضایی معرفی شود.
وی به برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال برای 525 هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی و دود زا در تهران اعمال قانون (جریمه نقدی و اعزام به تعمیرگاه) شده است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کمتر از 50 درصد از سفرهای درون شهری پایتخت را سرویس می دهد گفت: بخش قابل توجهی از حمل و نقل در پایتخت با خودروی شخصی انجام می گیرد که این امر یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوای تهران است.
وی با تاکید بر اقدامات ایجابی در جهت تصحیح فرهنگ خودوری تک سرنشین تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری نیز باید امکاناتی را در اختیار شهروندان قرار دهد تا بدون دغدغه بتوانند خود را به محل کار خود برسانند.
وی در خصوص گسترش محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل در مواقع اضطرار نیز گفت: اجرای این طرح مستلزم تامین جایگزین مناسب با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.
سردارحسینی در مورد اعمال جریمه های تردد غیرمجاز در محدوده طرح زوج و فرد نیز گفت: برخورد با تخلف ورود به محدوده زوج و فرد از ابتدای این ماه آغاز و خودروهای متخلف اعمال قانون می شوند.
* توضیح سردار حسینی در خصوص فوت یکی از ماموران پلیس راهور فاتب
رییس پلیس پایتخت در مورد فوت یکی از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز گفت: این حادثه 5 روز پیش اتفاق افتاد که متاسفانه یکی از نیروهای کادری پلیس راهور که سابقه بیماری ریوی داشت در محل خدمت خود در منطقه 10 دچار ایست قلبی شد.
وی تصریح کرد: آلودگی هوا در فوت این نیروی پلیس راهور بی تاثیر نبوده اما هنوز علت مرگ توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است.
سردارحسینی با تاکید بر انجام ورزش همگانی برای ارتقاء سطح سلامت نیروهای پلیس راهور اظهار کرد: شیر و ماسک نیز به صورت روزانه در بین نیروهای پلیس راهور توزیع می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.