دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است و اگر بسیج دانشجویی بتواند فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کند این فرهنگ خود به خود صادر شده و حداقل در شرق جهان، قادر به تغییر سبک زندگی مردم است.

فرهنگ بومی و مذهبی ما قادر است سبک زندگی شرق را تغییر دهد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا، محسن رضایی در جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه زندگی غربی هیچ عمقی ندارد اظهار کرد: امروز مهمترین نیاز جوانان ما فرهنگ است، فرهنگی ناب و متناسب با نیاز‌های روز یک ایرانی، زیرا فرهنگ زمینه ساز دیگر زمینه‌ها از جمله اقتصاد است و در واقع فرهنگ مولد ثروت است زیرا این جوان مصرفی بار نمی‌آید.

وی افزود: جوانی که مولد هست، جوانی که لحظه لحظه زندگی برایش مهم است و با تامل در آیات قرآن در او تحول ایجاد شده است در شکوفایی جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

رضایی ادامه داد: یک جوان ایرانی اگر همیشه در خلاقیت و نوآوری باشد هیچ بنگاه خارجی، هیچ کمپانی خارجی نمی‌تواند با کالاهای آن رقابت کند که این باعث می‌شود آنها همیشه دنباله رو ما باشند و این از فرهنگ بر می‌خیزد و از تغییر زندگی جوان‌ها نشات می‌گیرد بنابراین توصیه من این است که بسیج دانشجویی مشخصا فرهنگ‌های اصیلی که زندگی جوان‌ها و روابط و مناسبات‌شان را و آداب و زندگی کردنشان را بتواند تحت تاثیر قرار دهد مورد بررسی قرار دهد و برای این کار نیز از خود دانشگاه شروع کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است گفت: اگر بسیج دانشجویی بتواند فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کند این خود به خود صادر شده و حداقل در شرق که سه و نیم میلیارد جمعیت دارد، قادر است سبک زندگی مردم را تغییر دهد. که این شامل سبک زندگی، نوع پوشش، نحوه آداب و معاشرت آنها خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه تنها بسیج است که قادر به انجام این نقش مهم است، افزود: بسیج همیشه یک نیروی خلاق و نوآور است و همیشه در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند و به خاطر ساختار منحصر به فردی که دارد پتانسیل بالایی را در خود ذخیره کرده است حال آنکه هیچ تشکل و نهاد دیگری بخاطر ساختار و مباحث محوری خود قادر به انجام این امر نیست.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در دفاع مقدس جوانان و فرماندهان انجام دادند ادبیات سازی بود و این کار از متن اسلام و قرآن انجام می‌شد. بسیج دانشجویی هم متناسب با شرایط دانشگاه می تواند ادبیات درست کند می‌تواند فرهنگ بوجود بیاورد و می‌تواند روابط و تعاملات جوانان را اسلامی و جهادی کند و ابداع کننده یک فرهنگ در روابط و مناسبات و آداب باشد که در سطح دانشگاه و بین دانشجویان رواج پیدا کند.

وی در پایان افزود: ایران می‌تواند کانون تولید چنین فرهنگ نابی باشد که این فرهنگ ناب را تنها بسیجیان می‌توانند تولید کنند اما بسیج و به ویژه بسیج دانشجویی می‌تواند آن فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و ایرانی را تولید کند و به سراسر دنیا صادر کند و به شکل ویژه به سمت قاره آسیا که با روحیات ما سازگاری بیشتری دارد و از اینجا نتیجه می‌گیریم که بسیج همیشه یک نیروی خلاق است یک نیروی نوآور است و در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.