قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: حتما تا به حال در مورد تفاوت شخصیت افراد گروه های خونی مختلف مطالبی شنیده اید اما جالب است بدانید که بر اساس مطالعات، این مسئله بر نیازهای غذایی نیز تاثیر می گذارد.

غذای خود را  با توجه به گروه خونی انتخاب کنید!

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ انتخاب مواد غذایی با توجه به گروه های خونی یک داستان علمی تخیلی نیست بلکه بر مبنای تحقیقات گسترده پزشکی تایید شده است. به نطر می رسد نوعی پروتئین در  خوراکی ها به نام لکتین عامل بروز واکنش های مختلف در هر گروه خونی می شود.

گروه O

بهترین خوراکی ها: منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و محصولات دریایی. بعضی از سبزیجات مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی نیز مفید خواهد بود.

پرهیز از : گندم و دانه ها. همچنین باید از حبوبات نیز صرف نظر کرد. لبنیات و خوراکی های با پایه تخم مرغ نیز ممکن است تاثیرات نامطلوبی در هضم داشته باشند.

گروه A

بهترین خوراکی ها: افراد دارای گروه خونی A آنزیم های گوارشی بسیار مؤثری دارند که می توانند بیشتر از سبزیجات و غلات استفاده کنند. اگر جز این افراد هستید خوراکی های حاوی آرد سبوس دار و خمیرها را در برنامه غذایی بگنجانید. میوه های قرمز، سیب، شلیل، آووکادو و انجیر بهترین انتخاب هستند. در زمینه سبزیجات نیز دست شما باز خواهد بود اما حتما از پروتئین های گیاهی مانند سویا و گردو استفاده کنید.

پرهیز از: بیشتر منابع پروتئین های حیوانی باید محدود شوند زیرا آنزیم های گوارشی این افراد بر گوشت چندان مؤثر نیست. لبنیات و باقالی نیز توصیه نمی شود.

گروه B

بهترین خوراکی ها: گروه خونی B مانند یک همه چیزخوار متعادل با یک رژیم غذایی خیلی ساده است. گوشت قرمز، بوقلمون و ماهی بهترین خواهد بود. غلات، مغزها و میوه ها نیز مفید هستند.

پرهیز از: ذرت، عدس و همه انواع دانه ها توصیه نمی شوند. در مورد گوشت هانیز باید به مرغ اشاره کرد. گندم سیاه و بادام زمینی نیز چندان مفید نیستند.

گروه AB

بهترین خوراکی ها: اگر جز این گروه هستید، بهترین انتخاب مصرف سبزیجات، ماهی و بوقلمون خواهد بود. محصولات دریایی و حبوبات نیز منابع خوب پروتئین هستند. میوه هایی مانند هندوانه، انجیر، سیب و موز نیز هضم خوبی دارند.

پرهیز از: گوشت قرمز و همچنین گندم سیاه و ذرت توصیه نمی شود. افراد دارای این گروه خونی نسبت به مصرف زیاد قهوه  نیز بسیار آسیب پذیر هستند.

فواید این برنامه غذایی

تحقیقات نشان می دهد افرادی که این برنامه غذایی را دنبال می کنند سطح کلسترول بهترین دارند. آنها همچنین تاکید می کنند که بهترین روش برای رسیدن به سلامت مطلوب و وزن سالم است. پس برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید خواهد بود. البته آنها باید به جزئیات صحیح تغذیه و تمرینات ورزشی نیز توجه کنند.

از طرفی خوراکی های تاکید شده در این برنامه اگر به مقدار مناسب مصرف گردد برای سلامتی مفید هستند. هر خوراکی که چندان تاثیر مثبتی ندارد از آن حذف شده است. پس اگر این رژیم را رعایت کنید، انرژی بیشتری خواهید داشت، سالم تر خواهید بود و شادابی جسمی و روحی بهتری احساس می کنید.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.