رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ظرفیت انتخابات را به سمتی ببریم که همبستگی ملی را افزایش دهد.

لاریجانی : باید ظرفیت انتخابات را به سمت افزایش همبستگی ملی ببریم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، عصر یکشنبه در دومین همایش قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه افزود: ما هم اکنون شرایط انتخابات را در پیش رو داریم که معمولا در این شرایط ولوله سیاسی در کشور ایجاد می شود.
وی ادامه داد: انتخابات در کشور باید آدابی داشته باشد. انتخابات برای کشور مردم سالار مثل ایران امر مبارکی است؛ یعنی که چرخش نیرو در آن وجود دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا باید موقع انتخابات نگرانی در کشور در مورد مشکلات امنیتی ایجاد شود. اگر همه تابع قانون باشند و شفاف عمل کنند، هیچ اضطرابی ایجاد نمی شود.
وی تصریح کرد اگر احساس شود رقابت ها مطابق قانون است، این احساس ایجاد نمی شود.
لاریجانی با تاکید بر این که قوه قضاییه در این راستا نقش اساسی دارد و باید جلوی این نگرانی ها را بگیرد گفت: قوه قضاییه باید مراقب باشد که افراد از قانون عدول نکنند و فضای کشور فضای تخریبی نشود.
وی با بیان این که باید هم افزایی سیاسی در کشور داشته باشیم و نباید سایش های سیاسی ایجاد شود، اظهارداشت: در شرایط کنونی مهم ترین مساله کشور باید همبستگی ملی باشد. ما باید ظرفیت های انتخاباتی را به سمتی ببریم که همبستگی ملی را افزایش دهیم؛ در این راستا هم افرادی که کاندیدا می شوند و هم مسوولان اجرایی و نظارت باید با عقلانیت کار کنند تا به همبستگی کمک کنند.
لاریجانی تاکید کرد: قوه قضاییه به عنوان مظهر عدالت باید فضا را به سمتی ببرد که همبستگی ملی را افزایش دهد. دخالت در انتخابات هم باید براساس قانون باشد و هر کس باید قاعده کار خود را انجام دهد و قوه قضاییه نیز باید مراقبت کند.
وی اظهارامیدواری کرد: با تجربیات کشور در زمینه انتخابات شاهد انتخاباتی باشکوه در کشور باشیم.
رییس قوه مقننه ادامه داد: اقبال مردم برای حضور در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان می دهد مردم نشاط لازم را دارند و انگیزه کافی را نیز دارا هستند که از این جهت قابل تقدیر است.
وی گفت: حضور چشمگیر مردم این مسیر را برای انتخابات باشکوه فراهم می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.