قدس آنلاین – سبزوار : نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت : شهدای هویزه گنجینه های زرین انقلاب و برگهای زرین ایران اسلامی هستند . 

شهدای هویزه پرچمداران راستین شهامت ، پایمردی ، استقامت ، شکیبایی و اقتدار بودند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام والمسلمین حسینی که در نشست خبری سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر شهرستان سبزوار با اصحاب رسا نه سخن می گفت از شهدا بعنوان استوره های اخلاص ، شرافت ،کرامت و متانت یاد کرد و تصریح نمود : حفظ ارزشهای انقلاب ، دستاوردهای نظام ، تکریم خانواده های معزز شاهد، عمل به منویات رهبری معظم انقلاب و در راس همه " اعتقاد به ولایت فقیه " بر همه آحاد جامعه اسلامی واجب است .

 وی با اشاره به سیره ائمه اطهار (ع) ، شهدای هویزه را پرچمداران راستین  شهامت ، پایمردی ، استقامت ، شکیبایی و اقتدار نامید و یادآورشد : تکریم و برگزاری یادواره ویژه شهدا، تکریم ارزشها و پاسداشت تلاش انسانهایی است که از الست تا ابد در گروه عشاق ندای ملکوتی ارجعی را زمزمه ساختند و روح را تا ثریا تاختند .

مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار با تشریح برنانه های سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر شهرستان سبزوار اصل انقلاب را وحدت کلمه برشمرد و بر گسترش فرهنگ شهید و شهادت در بین آحاد جامعه اسلامی و به ویژه نسل جوان تاکید کرد .

 حسینی همچنین حماسه کربلای هویزه را ادامه حماسه عاشورا برشمرد و خواستار حضور گسترده مردم در یاد واره شهدای هویزه سبزوار و 43 شهید جهادگر این شهرستان شد .

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره بر اصل ولایت پذیری در نظام اسلامی اظهار داشت : شهدای هویزه با استقامت در برابر دشمن تا دندان مسلح ، نشان دادندکه با تکیه بر ائمه اطهار (ع) چطور می توانند دشمن را به عقب برانند .

 یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگرشهرستان سبزوار تنها یادواره ای است که در سطح کشور و فقط در شهرستان سبزوار از بدو شروع جنگ تحمیلی تا کنون همه ساله ویژه شهدای هویزه برگزار می گردد.

 امسال نیز سی و پنجمین یادواره این گلگون کفنان عاشق نیز هفدهم دیماه در محل سالن چند منظوره شهدای هویزه مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار با حضور خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران ، جانبازان ، روحانیت معظم ، اقشار مختلف مردماز سراسر کشور ، نیروهای نظامی و انتظامی و مقامات لشکری و کشوری برگزار می گردد .

 استان خراسان بزرگ در کربلای هویزه تنها شش شهید والامقام تقدیم انقلاب نموده است که پنج شهید آن بنامهای شهید محمد فاضل ، شهید مجید مهدوی ، شهید مصطفی مختاری ، شهید مجید کریمی ثانی و شهید حسن فتاحی ثانی از شهرستان سبزوار و شهید محمد اعتضادی از مشهد مقدس ( همگی دانشجوی پیرو خط امام ) در روز شانزدهم دیماه سال 1359 در شهر هویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .   روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد .  /   انتهای پیام    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.