پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - یزد : مديرکل ميراث فرهنگي استان يزد گفت : مدینه منوره در رقابت با یزد، عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را به خود اختصاص داد

مدینه منوره رقیب دارالعباده یزد در کسب عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدمهدي شرافت با بیان این خبر اظهارداشت : تشکيل پرونده معرفي يزد به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام از قريب به دو سال قبل آغاز شد و پس از تکميل به دبيرخانه OICدر تهران ارسال گرديد.

وی افزود: در اين دبيرخانه کانديداهاي مختلفي از ايران حضور داشتند، استان يزد توانست در داخل کشور همه رقباي خود را کنار بگذارد و به عنوان نامزد ايران براي شهر گردشگري جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شود.

شرافت خاطرنشان ساخت: در مرحله نهايي يزد در رقابت با شهر مدينه منوره از کشور عربستان حذف گرديد و مدينه به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام معرفي شد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان يزد گفت : در نهمين اجلاس همايش وزراي گردشگري کشورهاي اسلامي (OIC)که در کشور نيجر برگزار شد ايران با يک پيشنهاد براي سال 2017 و يک پيشنهاد براي سال 2018 در اين اجلاس شرکت نمود.

اين مقام مسئول تصريح کرد: استان يزد به عنوان يکي از سه کانديداي نهايي براي انتخاب پايتخت گردشگري جهان اسلام در سال 2017انتخاب شد اما در رقابت با شهر مدينه منوره نتوانست آراي لازم را کسب نمايد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان اظهار داشت: خوشحاليم که توانستيم به عنوان نامزد ايران، شهر دارالعباده يزد را در اجلاس جهاني کشورهاي اسلامي معرفي نماييم، هرچند که در مرحله نهايي از شهر پيامبر اسلام (ص‏)عقب افتاديم.

وي افزود: عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام برازنده شهر مدينه منوره است و اميدوارانه تلاش ميکنيم تا با جلب حمايت و همراهي بيشتر مسئولين در سالهاي بعد بتوانيم اين عنوان را به مجموعه افتخارات يزد اضافه نماييم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.