قدس آنلاین: با حضور ۶۵۰ بسیجی دوره آموزشی ضابطین قضائی نواحی بسیج سلمان و حمزه سیدالشهداء(ع) در مشهد برگزار شد.

دوره آموزشی ضابطین قضائی نواحی بسیج سلمان و حمزه سیدالشهداء(ع) در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد صبح امروز در مراسم آغازین دوره آموزشی شورای امر به معروف و نهی از منکر نواحی بسیج سلمان و حمزه سیدالشهداء(ع) سپاه امام رضا(ع)، اظهار داشت: تغییرات قانون آئین دادرسی کیفری در سال 1392 مصوب شد و از اول تیر ماه امسال نیز تغییر و تحولات آن صورت پذیرفت و اجرای آن الزامی شده است.

وی افزود: ضابطین عام و خاص باید از دادستان کارت معرفی و برگه مأموریت بگیرند و ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

معاون دادستان مشهد با اشاره بندهای ماده‌های 28، 29 و 55 قانون، خاطرنشان کرد: ماده‌های 28 و 29 وظایف ضابطین را مسبت به جرایم مشهود و غیرمشهود تعریف کرده و ماده 55 نیز که مرتبط با اماکن بسته و تعطیل بوده و مرتبط به جرایم غیرمشهود می‌شود نیازمند اخذ اجازه مقام قضائی بوده است تا در صورت نیاز حکم قضائی به متصرف محل ارائه شود.

موحدی‌راد تصریح کرد: امنیت و بازرسی باید با مصوبه شورای امنیت ملی و یا شورای تأمین استان باشد و هرگونه اقدامی خارج از آن خلاف قانون بوده است.

وی تأکید کرد: ضابطین قضائی می‌توانند در جرایم مشهود بدون اذن مقدماتی ورود پیدا کنند، در غیراین‌صورت مسئولیت خواهند داشت و در جرایم غیرمشهود نیز پس از تحقیق کامل و داشتن اذن قاضی اجازه ورود ممکن است.

رئیس دادسرای ناحیه 4 مشهد با بیان اینکه جذب ضابطین قضائی پس از تأیید صلاحیت افراد، صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: دوره آموزشی ضابطین نیروی انتظامی در 16 ساعت برگزار شد و مشابه این دوره برای بسیجیان در 40 ساعت برگزار می‌شود و پس از پایان این دوره آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و کسانی دارای بالاترین نمرات باشند به مرحله گزینش و تأیید صلاحیت راه می‌یابند و در نهایت کسانی که در این مرحله حائز صلاحیت لازم بودند به عنوان ضابطین قضائی انتخاب می‌شوند.

موحدی‌راد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید بسیجی صادر کنیم در تمامی موارد نمونه باشد و پایگاه‌های بسیج مکانی برای تحقق فرمان معظم‌له در موضوع رسالت انسان‌ساز هستند.

شایان ذکر است که در دوره آموزشی شورای امر به معروف و نهی از منکر نواحی بسیج سلمان و حمزه سیدالشهداء(ع) سپاه امام رضا(ع) 650 نفر از بسیجیان این دو ناحیه (350 نفر برادر و 300 نفر خواهر) دخاضر هستند و دوره آموزشی ضابطین قضائی بسیج را به مدت یک هفته و در قالب 40 ساعت کلاس آموزشی می‌گذرانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.