پیشنهاد سردبیر

جانشین مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: برای تکمیل خط ۱و ۲ قطار شهری مشهد نیازمند اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

۲۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط ۱ و    ۲ نیاز است
به گزارش قدس آنلاین عباس یوسف زاده در گفتگو با ایسنا، گفت: توسعه خط یک قطار شهری مشهد از ایستگاه غدیر تا فرودگاه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و مشهد به عنوان اولین شهر کشور خواهد بود که شبکه ریلی اش به فرودگاه متصل می شود.
وی پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد را 56 درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم اعتبار سال آینده قطار شهری مشهد صددرصد تخصیص یابد، ضمن اینکه همکاران ما برای انجام امور مقدماتی واگن ها به چین رفته اند و امیدواریم بتوانیم در نیمه اول سال 96 خط 2 را به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: برای آغاز حفاری خط 3 نیز یک سال از زمان بندی جلو هستیم زیرا کارگاه این خط تجهیز شده و کارخانه سگمنت (جداره های تونل) نیز آماده ارائه محصول است و دستگاه حفار اول (تی بی ام) نیز به میدان فردوسی منتقل شده است.
جانشین مدیرعامل قطار شهری مشهد از تخصیص 50 درصدی کمک 120 میلیارد تومانی دولت به قطار شهری مشهد در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم در بهمن تخصیص های جدیدی به مشهد برسد تا بتوانیم توسعه خط یک قطار شهری را در بهمن ماه به پایان برسانیم.
یوسف زاده با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری بخشی از خط 2 قطار شهری مشهد طی 6 ماه اول سال آینده گفت: سال آینده به هزار و 600 میلیارد تومان بودجه برای قطار شهری نیازمندیم، ضمن اینکه برای خط 3 نیز 500 میلیارد تومان کنار گذاشته ایم.
وی تصریح کرد: تکمیل دو خط یک و 2 قطار شهری مشهد نیز به بودجه ای معادل 2 هزار و 600 میلیارد تومان نیازمند است و برای سال آینده از دولت انتظار مساعدت 200 میلیارد تومانی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.