مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: با افزایش تولیدات روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز به حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

 ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی افزوده شد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،مهدی یوسفی بعدازظهر امروز در نشست علماء و روحانیون استان بوشهر با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) با بیان اینکه وحدت و همدلی عامل توسعه در منطقه عسلویه شده است اظهار داشت: همدلی و وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که حضور قومیت‌ها و مذهب‌های مختلف در عسلویه این  وحدت و همدلی را  به مهم‌ترین عامل توسعه در پایتخت انرژی کشورتبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی در ایران افزایش یافته است خاطرنشان کرد: با اولویت بندی افزایش تولید گاز از پارس جنوبی سالانه 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه افزوده شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه تولید گاز از پارس جنوبی به 500 میلیون متر مکعب در روز رسیده است گفت: با افزایش تولیدات روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز به حدود 500 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

یوسفی از مثبت بودن تراز گاز در کشور خبرداد و تاکید کرد: برای تامین گاز مصرفی مردم در نقاط مختلف کشور هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی بااشاره به صادرات محصولات منطقه ویژه پارس جنوبی به خارج از کشور گفت:  40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور به ارزش 21 میلیارد دلار سال قبل از منطقه پارس جنوبی در شرائط تحریم‌ها صادر شد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک افتتاح می‌شود گفت: فازهای 17 و 18 و 19 پارس جنوبی پارس جنوبی وارد مدار شده که با روندی که در پیش است تا سال 96 پرونده اجرای فازهای توسعه‌ای پارس جنوبی بسته شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.