برگزیدگان جشنواره پژوهش های برتر قرآن و عترت در بخش مقالات و پایان نامه های قرآنی در شیراز معرفی شدند.

مقالات و پایان نامه های برگزیده قرآن و عترت معرفی شدند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از مهر،در آیینی که عصر دوشنبه در دانشکده مطالعات و علوم قرآنی شیراز برگزار شد از نفرات برتر ۷ بخش جشنواره پژوهش های برتر قرآن و عترت تجلیل شد.

معاون قرآن و عترت اداره ارشاد و فرهنگ استان فارس در این مراسم برگزاری این جشنواره را گوش سپردن به فرمان خدا عنوان کرد و گفت: خدا فرمان داده به کسانی که در عرصه ترویج قرآن فعالیت می‌کنند پاداش داده شود.

سید مجتبی میردهقان با بیان اینکه کسی نمی‌تواند ادعا کند تولیدکننده حکمت و معرفت الهی است، افزود: فرد فقط می‌تواند تلاش علمی کند و ذهن و عقل خود را آماده کند که خداوند معارف الهی را به او عطا کند.

معاون قرآنی ارشاد فارس با اشاره به اینکه سراسر قرآن حکمت است گفت: کسانی که اهل قرآن و مروج آن هستند از تبار لقمان هستند.

برگزاری ۸ جشنواره رقابتی قرآن و عترت در فارس/ارسال بیش از ۱۵۰ اثر پژوهشی به جشنواره

میردهقان در ارایه گزارش اجرای این جشنواره، ابراز کرد: آنچه که در حوزه فرهنگ، هنر و علم در ٤ ماهی که این جشنواره در شرف برگزاری بود، انجام شد در قالب ٨ جشنواره رقابتی رقم خورد.

وی از حضور یک هزار اثر در حوزه تجسمی در این جشنواره خبر داد و گفت: ١٤٠٠ اثر در حوزه شعر، بیش از ٣٦٠ اثر در حوزه پژوهش و بیش از ٣٠ کتاب و در حوزه مقاله و پایان نامه هم بیش از ١٥٠ مقاله و پایان نامه دانشگاهی به جشنواره رسید.

معاون قرآنی ارشاد فارس از برپایی جشنواره حجاب و عفاف خبر و ادامه داد: آنچه که ماحصل همه این تلاش ها بود بدون همدلی و همراهی همه دستگاه ها و نهادها میسر نبود. همچنانی که اشاره شد در ابتدا قرار بود جشنواره به علت کمبود منابع مالی در دو یا سه رشته برگزار شود، اما تسلیم خواست هنرمندان تمامی رشته ها شدیم که در ٢٧ رشته صنایع دستی آثاری ارایه شد که امیدواریم در طول سال با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی برنامه هایی تدارک ببینیم که این آثار به بهترین نحو در منظر همگان قرار بگیرد.

وی هدف بلندمدت برپایی هفته قرآن و عترت را تولیدمحوری آثار هنرمندان در حوزه قرآنی عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در راستای زمینه سازی ارایه این آثار به جامعه است.

اسلام دین خشونت و بداخلاقی نیست/ پیامبر اسلام الگوی محبت و اخلاق است

در ادامه این برنامه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام دین خشونت و بداخلاقی نیست افزود: مسلمانان باید این پیام را به اسلام‌ستیزان برسانند که اسلام دین اخلاق و محبت است و این پیام را با رفتار خود ثابت کنند.

آیت‌الله احمد بهشتی با بیان اینکه اسلام دین محبت و مهربانی است، گفت: جوانان کشورهای غربی که به ریشه‌های اسلام توجه می‌کنند از دل و جان شیفته این دین می‌شوند.

وی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر هفته قرآن و عترت اظهار داشت: دین اسلام پیام‌آور محبت و اخلاق است و همگان را به محبت و اخلاق‌مداری دعوت می‌کند.

آیت الله بهشتی با بیان اینکه پیامبر اسلام الگوی محبت و اخلاق است، گفت: کسانی که در کشورهای غربی به ریشه‌های اسلام توجه می‌کنند از دل و جان شیفته اسلام می‌شوند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بعد از قرآن معجزه دیگر اخلاق پیامبر اسلام(ع) بود، خاطرنشان کرد: افراد مسلمان باید از راه دوستی و محبت با مردم رفتار کنند.

حجت الاسلام جعفر محلاتی، استاد دانشگاه و از نوادگان آیت‌الله محلاتی نیز در این مراسم گفت: در جامعه‌ای که مبتنی بر دوستی باشد نیازی به عدالت نیست و کسانی که عمل صالح انجام دهند خداوند برای آنها دوستی مقرر می‌کند.

ورودی و خروجی دین اسلام اخلاق است/ قرآن و عترت نقطه مشترک دستگاه‌های دولتی

استاد دانشگاه آمریکا با اشاره به اینکه ملاک ورودی و خروجی دین اسلام اخلاق است عنوان کرد: اگر اخلاق نباشد دینداری ثمره‌ای ندارد و در تمام آثار دانشمندان اسلام، مقوله دوستی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشکده علوم قرانی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: تنها نقطه مشترک در تمام دستگاه‌های دولتی قرآن و عترت است و در این هفته ما توانستیم پلی میان پژوهش و اجرای عملی بزنیم.

محمد جواد سلمانپور گفت: اجرای عملی پژوهش‌های انجام شده هرچند اندک می‌تواند سبب آینده هرچه بهتر مردم ما شود و پایان این هفته پایان راه نیست و باید برنامه‌های قرآنی در تمام طول سال و در سال‌های آینده اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس چهره‌های دینی بسیار زیادی دارد، افزود: باید از فکر و راه این افراد بزرگ و از این ظرفیت استفاده کرد.

در پایان نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران برتر هفته قرآن و عترت از ۳۱ چهره  فعال علمی در زمینه مقالات و پایان نامه های علوم قرآنی تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.