میرزاده با بیان اینکه نمی توان به بهانه اشتغال مانع ازحق ادامه تحصیل افراد شد، گفت: بیش از نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شاغل هستند.

نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد شاغل هستند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از مهر،حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استان فارس دانشگاه آزاد گفت: در این جلسه مقرر شد برنامه بودجه سال ۹۵ دانشگاه آزاد استان فارس بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال ۹۳ و برنامه های در دست اجرا سال ۹۴ ارائه شود.

وی افزود: فلسفه تشکیل هیات های امنای استانی در دانشگاه آزاد واگذاری حداکثر امور و اختیارات بیشتر به استان ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اتمام طرح های عمرانی با پیشرفت ۵۰ درصد دانشگاه گفت: براساس گزارش معاونت عمران دانشگاه تاکنون و در دوره مدیریت فعلی یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع پروژه های عمرانی به اتمام رسیده و ۷۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

میرزاده به تفاوت شهرک های فناوری دانشگاه آزاد با پارک های علم و فناوری وزارت علوم اشاره کرد و افزود: پارک های علم و فناوری وزارت علوم به منظور فعالیت های علمی و پژوهشی طراحی شده اما شهرک های فناوری این دانشگاه علاوه بر فعالیت های علمی و پژوهشی امور صنفی، خدماتی، مسکونی و غیره نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون ۱۳ استان طرح شفا را آغاز کرده اند و انشاالله تا پایان سال تمامی واحدها عملیات اجرایی این طرح را شروع خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در این دانشگاه تا کنون ۷۶ مرکز رشد و ۵۷۶ شرکت دانش بنیان تاسیس شده که این میزان باید به ۱۵۰ مرکز رشد و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یابد.

میرزاده با بیان اینکه بیش از نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شاغل هستند، گفت: یکی از اقدامات مهم در این دانشگاه ایجاد امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان آموزش عالی است و ما نمی توانیم و حق نداریم به بهانه نبود اشتغال حق ادامه تحصیل را از مردم بگیریم، ضمن اینکه هدف دانشگاه آزاد مشارکت در توسعه آموزش عالی و کاهش هزینه های دولت در این امر است.

وی از جذب ۳ هزار و ۶۰۰ عضو هیات علمی در فراخوان جذب دی ماه این دانشگاه خبر داد و گفت: فرآیند جذب این افراد تا پایان خرداد سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید به گونه ای که با جذب این افراد، ما به تعهد خود مبنی بر جذب سالانه ۵ هزار عضو هیات علمی عمل کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: همچنین تا سه ماه آینده، ۲ هزار عضو هیات علمی با مدرک دکتری جذب خواهند شد که اعتبار آن نیز در نظر گرفته شده است.

میرزاده با اشاره به ۷۰ هزار عضو هیات علمی این دانشگاه گفت: از این تعداد ۳۵ هزار نفر عضو هیات علمی تمام وقت هستند.

وی به ایجاد جاذبه برای رشته های کم تقاضا در واحدها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با سیاست های دانشگاه برای ایجاد منابع مالی جدید و درآمدهای غیرشهریه ای، دانشگاه آزاد در سال ۹۵، هیچ گونه افزایش شهریه ثابت یا پایه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های غیرپزشکی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.