یک مقام رسمی اندونزی از تسلیم شدن حدود 120 نفر از گروه مسلح جدایی طلب آچه اندونزی خبر داد که پیش از این حملاتی علیه مقامات امنیتی انجام داده اند.

120 مرد مسلح جدایی طلب آچه اندونزی تسلیم شدند

به گزارش ایرنا، 'سوتیوسو' رییس سازمان اطلاعات اندونزی روز گذشته، گفت مذاکراتی با 'نورالدین بن اسماعیل' رهبر شورشی این گروه که به 'بن مینیمی' معروف است در بیش از دو ماه گذشته انجام شده و در این مدت 30 نفر از مردان این گروه خود را تسلیم کرده و این وضعیت روز دوشنبه به اوج خود رسید.
شرایط 'نورالدین بن اسماعیل' رهبر جدایی طلبان آچه اندونزی هنوز نامشخص است.
گروه 'بن مینیمی' یا 'جنبش آچه' یک سری از حملات را علیه افسران پلیس و سربازان هنگام انجام وظیفه در منطقه شرق آچه انجام داده اند.
به نوشته روز چهارشنبه تارنمای 'جاکارتا گلوب'، رهبر شورشی جدایی طلبان آچه پیش از این ناامیدی خود را از دولت آچه برای توجه به رفاه اعضای سابق 'جنبش آچه' که پس از امضای توافقنامه صلح با دولت منحل شد، اعلام کرده است.
شورشیان سابق استان آچه اندونزی حدود 10 سال پیش به طور رسمی شاخه نظامی تشکیلات خود را براساس تعهدات پیمان صلح برای پایان بخشیدن به 30 سال جنگ در شمال سوماترا، منحل کرد.
برخی از اعضای این گروه به رهبری 'بن مینیمی' همچنان فعالیت نظامی انجام می دادند.
رییس سازمان اطلاعات اندونزی در ادامه، گفت که پس از دریافت سیگنال هایی برای تسلیم شدن اعضای گروه 'بن مینیمی' شخصا در روستای 'لادانگ بارو' حضور یافته است.
وی به خبرنگاران گفت: در مجموع 120 عضو گروه 'بن مینیمی' که مایل به تسلیم بودند از مخفیگاه خارج شدند. من با برخی از آنها گفت وگو کردم و حتی شب را در خانه 'بن مینیمی' سپری کردم.
تخمین زده می شود 15 هزار نفر در طول قریب سه دهه جنگ بین شورشیان و دولت اندونزی در آچه کشته شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.