قدس آنلاین لرستان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر بازرسی‌های فنی مدام از واحدهای تولیدی از کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در استان در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان/ شناسایی ۸۷ تن از اتباع خارجی در واحدهای تولیدی استان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد کمیته‌های نظارت فنی کار اظهار داشت: به منظور حُسن اجرای قانون کار، نظارت بر ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت بازرسان کار به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان سرکشی می‌کنند.

وی با اشاره به هشت هزار و 769 بازرسی کار در نه  ماهه اول سال جاری افزود: 171 کمیته نظارت فنی و بهداشت کار در استان وجود دارد که این تعداد دارای روندی افزایش بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره کاهش 40 درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان عنوان نمود: در 9 ماهه اول سال گذشته 273 حادثه ناشی از کار در استان رخ داده است که این تعداد در زمان مشابه امسال به 162 حادثه کاهش یافته است.

آشتاب برگزاری دوره‌های تخصصی ایمنی و بهداشت کار را از دیگر وظایف این اداره دانست و بیان کرد: در سال جاری سه هزار و 800 ساعت به ازای نفر دوره‌های تخصصی ایمنی کار در واحدهای تولیدی برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اتباع خارجی در واحدهای تولیدی اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: 87 تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در 9 ماهه اول سال 94 شناسایی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید به اینکه یکی دیگر  از وظایف این  اداره  کل، بازرسی و شناسایی اتباع خارجی در واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: در سال جاری 795 مورد بازرسی در سال جاری با کمک و همکاری نیروی انتظامی جهت شناسایی این افراد صورت گرفته است و تاکنون 15 کارفرما به مراجعه قضایی معرفی شده‌اند.

آشتاب ادامه داد: به جای اتباع خارجی شناسایی شده در واحدهای تولیدی استان 87 نفر دیگر جهت کار جایگزین شده‌اند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان در پایان تاکید کرد: جهت ساماندهی اتباع خارجی جهت کار در حوزه مشاغل خاص برای آن‌ها پروانه کار صادر می‌شود که در 9 ماه گذشته از سال جاری سه مورد پروانه کار صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.