۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 332668

مطالبات انباشت شده جوانان، اکنون کار را به جایی رسانده که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است باید خواست های این قشر پویا جامعه را با صدای بلند بیان کرد.

مطالبات جوانان و صدای که بلند نمی شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، وقتی محمدرضا رستمی معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست معاونان ساماندهی وضعیت جوانان که در قشم برگزار شد، درخواست 40 برابری بودجه معاونت جوانان را مطرح کرد، همه می دانستند در وضعیت کنونی اقتصاد کشور این امر قابل تحقق نیست.
رستمی در سخنرانی خود توجه و تاکید رئیس جمهوری برای حل امور جوانان را بی نظیر توصیف کرده اما در عین حال می گوید: نتایج این توجهات دولت باید در افزایش بودجه معاونت جوانان نمایان شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با نامناسب دانستن وضعیت کنونی جوانان، خیلی سفت و محکم بار دیگر از دولت خواست نگاه وی‍ژه ای در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 به جوانان داشته باشد،
رستمی که انگار می داند فقط با حرف، در شرایط جوانان بهبودی حاصل نمی شود، به تصمیم گیران در بودجه یادآوری می کند، دولت برای کسب رضایت جامعه باید هوای جوانان را داشته باشد.
وی از معاونان جوانان استان ها می خواهد مطالبات جوانان را با صدای بلند از دولت پیگیری کنند زیرا در غیر این صورت مشکلات پا بر جا می ماند.
رستمی به خوبی می داند، جوانان به عنوان سرمایه و عامل اصلی توسعه کشور، رویاهای دارند و باید این رویاها رنگ زندگی بگیرد.
معاون ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان می گوید: نباید صدای جوانان بلند شود تا درخواست آنها را بشنویم.

** رویاهای آبی در جزیره قشم
جوانان ساکنان جزیره قشم نیز رویا دارند، رویای نه چندان بزرگ، آرزوی داشتن شغل و زندگی بهتر.
ساکنان بزرگترین جزیره خاورمیانه چون جوانان خود همچنان آرزوی دسترسی به آب شیرین دارند.
وقتی در قشم از یکی راننده تاکسی 20 ساله می پرسم اوضاع کاسبی چه طور است، می گوید: چندان خوب نیست، نه صیادی اوضاعی خوبی دارد نه تجارت.
این راننده جوان ادامه می دهد: به خاطر شوری آب و خشکی زمین نمی توانم کشاورزی کنم و تنها راه امرار معاش کار با ماشین است که این کار هم با کاهش سفر گردشگر به قشم وضعیت خوبی ندارد.

** دغدغه فرماندار قشم برای جوانان
فرماندار جزیره قشم هم دغدغه جوانان جزیره را دارد.
خانم عزت کمال زاده به خبرنگار ایرنا می گوید: اگر علاقه مند به کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان هستیم، باید فضاهای تفریحی برای جوانان ایجاد کنیم.
وی با گلایه از برخی صحبت ها درباره جوانان ادامه می دهد: برخی می گوید چرا جوانان در کنار ساحل قلیان می کشند و می خواهند جلوی آنها گرفته شود، اما باید جایگزین و تفریح سالمی برای آنان در نظر گرفت و بعد از آنان خواست به سمت های تفریحات ناسالم نروند.

** جزیره ای بدون پلاژ برای شنای بانوان
دختری 21 ساله قشمی در خانه محقر پدری مشغول طراحی نقش حنا بر روی دست گردشگران است.
وی همانند دختران جزیره قشم به راحتی دل به گفت وگو با غریبه را نمی دهد اما آرزویش را نمی تواند پنهان کند.
می گوید: آرزوی شنا در آب های ساحل قشم را دارم اما جزیره از داشتن به پلاژ مخصوص بانوان محروم است.
وقتی به فرماندار جزیره، آرزو این دختر را مطرح می کنم، می گوید: مدت هاست پیگر این موضوع هستم اما هنوز محقق نشده است.
خانم کمال زاده یکی از مشکلات عمده را برای تحقق خواست مردم و بویژه جوانان جزیره قشم را کمبود سرمایه عنوان می کند.

ایجاد شغل و بستر مناسب برای تفریحات سالم ویژه جوانان کشور، خواسته غیر قابل دسترسی نیست و بدون شک تحقق این خواست ها، ورودی مسیرهای ناهموار و پر عافیت را برای آن مسدود می سازد.
به گفته محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان، منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی یاس و ناامیدی در جامعه است، اما در تکمیل این جمله باید تصریح کرد، تنها عامل ممانعت از بروز این ناامیدی، رفع بیکاری و ایجاد زمینه های لازم برای تفریح سالم جوانان است.
این روزها دولت تدبیر و امید در حال تهیه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی است و باید منتظر ماند و دید چه سهمی برای اشتغال و تفریح سالم برای جوانان در نظر گرفته است.
دومین گردهمایی معاونان ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از 29 آذر ماه تا دوم دی ماه در جزیره قشم برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.