آئین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره «رسول آفتاب»، عصر امروز نهم دی ماه، در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 عمّار یاسرها در روز ۹ دی میدان قدرت نرم را به دست گرفتند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،رحیم مخدومی دبیر جشنواره «رسول آفتاب» در مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره گفت: ما در دوره پنجم بخش‌های جشنواره را به بخش‌های داستان، خاطره، شعر، عکس، و کاریکاتور گسترش دادیم؛ این سومین سالی است که گستره جشنواره از حوزه ملّی به بخش بین‌المللی ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در پنجمین دوره استقبال از بخش بین‌الملل و داخل به‌گونه‌ای بود که در آن بیش از هزار هنرمند از کشورهای مختلف جهان شرکت کرده و اثر فرستاده بودند، افزود: ما زمان ویژه‌ای را در نظر گرفتیم تا بخش بین‌الملل را برگزار کنیم. در بخش داخل آثار حوزه داستان را به کتاب تبدیل خواهیم کرد که کتاب «حرف‌های درگوشی» جزء آن است اما در بخش خاطره آثار طی سال گذشته و امسال کم بود و سال اول که جشنواره را برگزار کردیم تنها 3 جلد کتاب درباره فتنه 88 جمع‌آوری شد. 

مخدومی با گلایه از متولیان فرهنگی ادامه داد: ما هر سال با توجه به دغدغه متولیان فرهنگی جامعه گلایه می‌کنیم اما این گلایه‌ها به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد. امسال پنجمین دوره این جشنواره را پیش می‌بریم و فکر کردیم شکل گلایه خود را تغییر دهیم و به جای اینکه از مسئولان بی‌درد گلایه کنیم، از مسئولان حزب‌اللهی و متولیانی که داعیه ولایت دارند، گلایه کنیم. به نظر می‌رسد این افراد تبدیل به مسئولان اداره بیلان و آمار شده‌اند. نزدیک سه سال است که سراغ مسئولان حزب‌اللهی خودمان می‌رویم اما از آنها هم شاهد وعده‌های توخالی هستیم. 

وی در پایان صحبت‌های خود همچنین از اهمال کاری برخی خبرگزاری‌ها نیز به‌دلیل نگاه مادی برای همکاری برای انتشار فراخوان جشنواره «رسول آفتاب» انتقاد کرد. 

در ادامه این مراسم از کتاب مجموعه خاطرات «حرف‌های درگوشی» اثر محمد اسماعیل‌زاده از انتشارات قبض ولایت رونمایی شد.

همچنین از رقیه عزیزی شیرکوهی به عنوان خبرنگار برتر پنجمین جشنواره «رسول آفتاب» تقدیر و لوح مزیّن به اثر انگشت 4 مادر شهید به وی اهداء شد. 

در بخش دیگری از مراسم مجتبی رحماندوست نماینده مجلس در سخنانی با اشاره به روز 9 دی گفت: آنچه جبهه ما را به پیروزی رساند، فرهنگ بسیجی بود. شاید کران و کوران این آفتاب را نبینند و به هر حال یک رسول باید پیام‌آور این آفتاب باشد؛ آفتاب نیز رسول می‌خواهد و 9 دی انفجار این حرکت مردمی و بسیجی بود. 

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امیدوارم در آینده این انقلاب با حرکت بسیجی پیشرو باشد؛ سال‌های پس از جنگ خداوند به ما توفیق داده که اقشار بسیجی حرکت خود را شروع کردند و رسولان آفتاب به رسالت آفتابی خود عمل کردند. 

در ادامه این مراسم حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص 9 دی گفت: در سال 88 مانند 8 سال دفاع مقدس 8 ماه دفاع بصیرتی مردم ما اتفاق افتاد و در یوم‌الله 9 دی عمّار یاسرها در قدرت نرم میدانداری می‌کردند.

وی افزود: فتنه پدیده‌ای تمام نشدنی در زندگی مومن است و خداوند فرموده که شما را با فتنه‌ها آزمایش می‌کنیم. یک سطح بالاتر از آزمایشی فردی، آزمایش‌های عمومی از جمله فتنه است که در آن حق از باطل قابل تشخیص نیست. در مرحله اول باید حق از باطل تشخیص داده شود و در مرحله دوم باید باطل را با کمک اندیشمندان انکار و در مرحله سوم حق را معروف و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

عباسی در پایان سخنان خود در خصوص فتنه اظهار داشت: فتنه زمانی شروع می‌شود که جای حق و باطل تغییر داده شود و منکر جای حق را بگیرد و باطل نیز معروف شود؛ در این شرایط داعش خود را اسلامی می‌داند و آمریکا داعیه حقوق بشر دارد و در اینجا فتنه شروع می‌شود. در این میان کار کسی که بخواهد حقیقت را آشکار کند، سخت می‌شود. 

در پایان این مراسم از چهره‌های سال پنجمین جشنواره رسول آفتاب به شرح زیر تقدیر شد:

حسین عبادپور در بخش عکس، مازیار بیژنی در بخش کاریکاتور، علیرضا قزوه در بخش شعر، احمد شاکری در حوزه داستان‌نویسی، غلامعلی نسایی در زمینه خاطره.

همچنین از خانواده شهدا از جمله مهدی مطلّبی مؤلف کتاب «راز آنچه مرقوم داشته‌اند»، شهید سیدمحمد رحیمی رایزن فرهنگی ایران در شهر مولتان پاکستان، شهید غضنفر رکن‌آبادی و حاج حسین همدانی شهید مدافع حرم تقدیر شد. 

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسول آفتاب به شرح زیر اعلام شد:

بخش داستان: 

نفر سوم مریم مقامی از تهران، نفر دوم محمدجواد سرامی از اصفهان و نفر اول محمد خدادوست از خراسان رضوی 

بخش شعر:

نفر سوم محمدحسین ملکیان از اصفهان، نفر دوم محمد زارعی از استان مرکزی و نفر اول قاسم بای 

بخش عکس:

نفر سوم احمدرضا کریمی تهران، نفر دوم عطا رنجبر از خراسان و نفر اول امیر قیومی از فارس

بخش کاریکاتور:

نفر سوم محبوبه پاکدل از خراسان، نفر دوم عفت امجدی‌پور از خراسان و نفر اول حمید قالی‌جاری از کرمانشاه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.