سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان، فدراسیون کاراته زمان برگزاری سوپرلیگ مردان را پانزدهم دیماه اعلام کرد.

سرانجام زمان آغاز سوپر لیگ کاراته مردان مشخص شد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سال 94 برای کاراته ایران سال پر کار و پرتنشی بود. در این سال تیم های ملی مردان و زنان ایران خود را برای شرکت در رقابت های قهرمانی کاراته آسیا یوکوهاما آماده کرده و شهریورماه دراین مسابقات شرکت کردند و به مقام سومی دست پیدا کردند.
همچنین تیم های رده سنی این فدراسیون درنهمین دوره مسابقات جهانی که در اندونزی برگزار شد، شرکت کرده و در جایگاه هفتم قرار گرفتند.
در بین برگزاری این دو مسابقه، علیرضا سمندر رییس فدراسیون از سمت خود استعفا و سید حسن طباطبایی ازسوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، اما همچنان مشکلات پیش روی این فدراسیون بسیار زیاد بود و قسمتی از آن هنوز هم باقی است که در این بین به اعزام ملی پوشان به رقابت های لیگ جهانی ژاپن و کمبود منابع مالی برای اعزام تیم ملی به رقابت های لیگ جهانی کاراته فرانسه می توان اشاره کرد که از حاشیه های مهم این روزهای فدراسیون کاراته بوده است.
البته پیش از این با رفتن محسن آشوری از دبیری فدراسیون کاراته قدری کارهای مربوط به روند پی گیری و برگزاری مسابقات به تعویق افتاد. با این همه و به همت مسوولان این فدراسیون مقرر شد رقابت های سوپرلیگ کاراته چهارم دیماه رسما آغاز شود که نشد.
مسوولان فدراسیون کاراته مساله آلودگی هوا را دلیل تعویق زمان رقابت ها اعلام و زمان برگزاری سوپر لیگ را به پانزدهم دیماه موکول کردند، مسابقاتی که آن را تا پایان سال می خواهند به پایان برسانند.

** کمبود سالن مانع اصلی برگزاری مسابقات سوپر لیگ
فدراسیون کاراته درسال جاری با کمبود سالن برگزاری مسابقات روبه بوده و مهم ترین مساله ای که باعث شد زمان برگزاری رقابت های سوپر لیگ کاراته تغییر و یا در زمان مناسب برگزار نشود، نداشتن سالن برگزاری مسابقات بوده است.
از آنجا که برنامه ریزی های این فدراسیون برای برگزاری لیگ از سایر فدراسیون های ورزشی عقب تر بود امکان برگزاری در زمان های مناسب برای این فدراسیون مهیا نشد.
هرچند مسوولان فدراسیون کاراته برای برگزاری این رقابت ها با فدراسیون هندبال و مجموعه ورزشی شهید شیرودی وارد مذاکره شده و مکاتباتی با این مجموعه ها انجام دادند اما به دلیل در اختیار نبودن سالن در زمان هایی که فدراسیون کاراته آن را طلب کرده بود، موفق به گرفتن سالن از این دو مجموعه در تهران نشدند.
البته فدراسیون کاراته یک راه کار دیگر پیش رو داشت و آن هم برگزاری رقابت ها درشهرستان ها بود که به دلیل پایین بودن کیفیت سالن ها و نبود همکاری مناسب باز هم برای مسوولان این فدراسیون میسر نشد و این رقابت ها نهایتا پانزدهم دیماه برگزار می شود.

** سوپرلیگ کاراته با 12 تیم برگزار می شود
کمیته مسابقات لیگ تعداد تیم های شرکت کننده در رقابت های فصل جاری را 12 تیم اعلام کرد که این تیم ها در دو گروه شش تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
بر اساس اعلام این کمیته جدول رقابت ها در هفته اول از دور رفت به این شرح است:
گروه یک، مرحله اول :
کان ذن ریو- دانشگاه آزاد اسلامی
باشگاه پولاد کن شی کان قم - شهرداری سنندج
بیمه کارآفرین لرستان - صنعت برق هرمزگان
................................................
گروه یک، مرحله دوم:
باشگاه پولاد کن شی کان قم - دانشگاه آزاد اسلامی
بیمه کار آفرین لرستان - کان ذن ریو
صنعت برق هرمزگان - شهرداری سنندج
...........................................................
گروه دوم،مرحله اول:
دانشگاه پیام نور-مناطق نفت خیز جنوب
باشگاه پاس قوامین -تصتای آوای رزم
باشگاه پارسیان زنجان - شهرداری ورامین
...................................................................
گروه دوم،مرحله دوم:
باشگاه پاس قوامین - مناطق نفت خیز جنوب
باشگاه پارسیان زنجان - دانشگاه پیام نور
شهرداری ورامین - تصتای آوای رزم
وزن کشی مسابقات عصر روز دوشنبه 14 دیماه در سالن شهید کبکانیان تهران(دفتر سازمان لیگ) انجام خواهد شد و کاراته کاها روز سه شنبه 15 دیماه به روی تاتامی خواهند رفت.
این رقابت ها قرار است برای نخستین بار درمجموعه فرهنگی ورزشی غدیر واقع در بزرگراه همت غرب، جنب دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا، مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.