قدس: توسعه بیمارستان‌های نیشابور از وظایف وزارت بهداشت و درمان است و وظیفه وزارت بهداشت خدمت به مردم بخصوص در مناطق محروم بوده و اولویت اصلی این است که تمرکز زدایی شود.

توسعه بیمارستان‌های نیشابور وظیفه وزارت بهداشت و درمان است

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جمع هیأت رئیسه و مدیران دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: توسعه بیمارستان‌های نیشابور از وظایف وزارت بهداشت و درمان است و وظیفه وزارت بهداشت خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم بوده و اولویت اصلی این است که تمرکز زدایی گردد و در حال حاضر متأسفانه در کل کشور با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم.
دکتر حریرچی افزود: میزان پزشک در ایران به ازای هر هزار نفر 1/21 نفر بوده در حالی که در منطقه این میزان بالای 2/7 نفر است و از 1/5 تخت به ازای هر هزار نفر 60 درصدشان فرسوده هستند. مشکل عمومی شهرهایی مثل نیشابور، قرار گرفتن در شعاع 150تا100 کیلومتری شهرهای بزرگ بوده و در بعضی مواقع بی تدبیری در توزیع اعتبارات انجام شده است.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد : توسعه بیمارستان‌های نیشابور از وظایف وزارت بهداشت و درمان است و تهیه امکانات و منابع مالی در سطح ملی وظیفه وزارت بهداشت است و انتظار داریم که از منابع خیرین سلامت هم در توسعه فضاهای درمانی استفاده شودواولویت وزارت بهداشت رسیدگی به مناطق کم درآمد و کمتر توسعه یافته و روستایی و همچنین حاشیه شهرهاست.
قائم مقام وزیر بهداشت یادآورشد: بیمارستان320تخت خوابی و تجهیزات ایزوله تنفسی و کلینیک ویژه و تکمیل بخش اورژانس بیمارستان 22 بهمن از اولویت های وزارت بهداشت برای شهر نیشابور است.
وی عنوان کرد: توصیه سازمان بهداشت جهانی بر این است که اولاً تصمیمات در اختصاص اعتبار براین مبنا باشد که مردم چه می‌خواهند و چه اقدامی برای آن‌ها خوب است و دوم اینکه بایستی عدالت در خدمات بهداشتی درمانی مدنظر قرار گیرد که این البته از آموزه های دینی ما هم هست.
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: احترام گذاشتن و توجه به درخواست‌های مردم از کوچک‌ترین وظایف ما بوده و تقاضا دارم در شهرهایی مثل نیشابور اول زیرساخت‌ها را درست کرده و سپس امکانات را برای مردم فراهم کنید.
دکتر حریرچی تصریح کرد: ما مشکلات را پیگیری کرده و باهم میثاق می‌بندیم که مردم نیشابور بهترین خدمات را مطابق سطح بندی گرفته و کسی مجبور نباشد، برای گرفتن خدمات به شهرستان‌های مجاور مراجعه نماید.
حمید حقیقی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نیشابور در نشست قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تحول عظیمی در بهداشت درمان شهرستان انجام شده است، ولی هنوز به نقطه ایده آلی نرسیده‌ایم.
وی اظهار امیداواری کرد، کلنگ زنی و بهره برداری بیمارستان 320 تختخوابی نیشابوردر دولت تدبیر و امید انجام گیرد.
وی بیان کرد: تمهیداتی که دانشکده علوم پزشکی در جهت کنترل بیماری آنفلوآنزا در سطح شهرستان انجام داده، ستودنی است ولی با توجه به کمبود امکانات و منابع، توجه بیشتر دولت را می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.