قدس آنلاین- لرستان: با فعالیت ۵۰۰ مزرعه ماهی ظرفیت تولید سالانه ۲۲هزار تن ماهی در لرستان وجود دارد.

تولید سالانه ۲۲ هزار تن ماهی در استان لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل شیلات لرستان با اشاره به میزان فرصتهای شغلی ایجاد شده در حوزه شیلات لرستان گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

کیارش بیرانوند با اشاره به  واگذاری سه مجتمع پرورش ماهی در لرستان به بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از این مجتمع ها، مجتمع سیمره کوهدشت بوده که ۵۰۰ تن ظرفیت آن است.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان برای تکمیل این مجتمع پرورش ماهی در کوهدشت نیاز است افزود: مطالعات کامل این مجتمع انجام شده و تا کنون ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای آن از سازمان شیلات کشور اعتبار گرفته ایم.

وی مجتمع پرورش ماهی شول آباد را یکی دیگر از مجتمع های قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان عنوان کرد و گفت: ظرفیت این مجتمع هزار و ۵۰۰ تن بوده و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه  برای تکمیل این مجتمع پرورش ماهی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است بیان نمود:هم اکنون این مجتمع دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی بوده است.

وی با اشاره به پرداخت دو میلیارد تومان طی سال گذشته برای اجرای این مجتمع پرورش ماهی عنوان کرد: برآورد ما برای این پروژه طی امسال نیز ۳.۵ میلیارد تومان است.

بیرانوند خاطر نشان کرد: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع پرورش ماهی سپیددشت که تولید شش هزار تن آن به صورت مکانیزه و چهار هزار تن نیز به صورت سنتی بوده نیاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.