پیشنهاد سردبیر

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود ۳۰ هزار تخت بیماران اعصاب و روان و سوختگی در کشور، گفت: این کمبود یکی از چالش های اساسی نظام سلامت از ابتدا تاکنون بوده است.

کمبود تخت های اعصاب و سوختگی از چالش های اساسی نظام سلامت است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر یکروزه به استان قزوین افزود: متاسفانه در این زمینه در گذشته برنامه ای وجود نداشته و امروز نیز حمایتی از آن نمی شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه حل وزارت بهداشت در این زمینه اختصاص 10درصد از 20 هزار تخت بیمارستانی جدید به این دو بیماری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نقش خیران در کمک به افزایش این تخت ها را موثر دانست و ادامه داد: متاسفانه بیمه ها نیز با توجه به هزینه بر بودن این کار پاسخگو نیستند و امیدواریم در آینده با تامین اعتبار شاهد افزایش تخت های بیماران اعصاب و روان و سوختگی به عنوان دو بخش مظلوم در حوزه درمان باشیم.
وی افزود: در این راستا ما همیشه پیشنهاد داده ایم که تعیین عوارض بر کالاهای آسیب رسان به منظور افزایش و گسترش تخت های اعصاب و روان و سوختگی اقدام بسیار موثری است تا هم مصرف این کالاها کاهش و هم تعداد تخت ها افزایش یابد.
وزیر بهداشت همچنین در ادامه با اشاره به راه اندازی بالغ بر 200 مرکز جامع سرطان در کشور گفت: در حال حاضر این مراکز در چهار استان کشور عملیاتی شده است و امیداوریم بقیه آنها نیز تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز گفت: متاسفانه با توجه به رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان از یکسو و عدم پوشش بیمه ای خدمات بهداشت دهان و دندان، مردم ایران بیش از دو برابر معمول دندان فاسد دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری اولویت اول برنامه های وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان است که در این راستا طرح های فلورایدتراپی و پرکردن شیارهای دندانی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز شده است و دستارودهای خوبی نیز داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به هزینه های بالای این خدمات عاقلانه ترین راه ممکن برای دچار نشدن به دندان های پوسیده و فاسد، پیشگیری است، لذا خدمات خود را در حوزه پیشگیری از دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان قزوین نیز گفت: استان قزوین از نظر نیروی متخصص در وضعیت خوبی است اما از نظر هتلینگ و فضاهای بیمارستانی مشکلات زیادی دارد که امیدواریم با همت و تدبیر مدیران استان در آینده برطرف شود.
قاضی زاده هاشمی، درباره ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در استان قزوین نیز گفت: ساخت این بیمارستان توسط بخش خصوصی پیشنهاد شده است که اگر عزم جدی در این زمینه باشد وزارت بهداشت نیز حمایت خواهد کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به فروکش کردن موج اول بیماری آنفلوانزا در کشور، از مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی از ابتلای خود و سایرین به این بیماری جلوگیری کنند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه در سفر سرزده خود به استان قزوین از مراکز سلامت جامعه شهر محمود آباد نمونه، بیمارستان های شهید رجایی و بوعلی سینا بازدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.