نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با شاه اردن با تاکید بر آغاز فروپاشی گروهک تکفیری داعش تاکید کرد کشورها باید مانع سرازیر شدن تروریست‌ها به عراق شوند.

توصیه العبادی به شاه اردن؛ لزوم جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌ها به عراق

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، رسانه‌های عراق از تماس تلفنی عبدالله دوم شاه اردن با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خبر دادند که در این تماس، العبادی ابراز امیدواری کرده است که کشورها با تشدید اقدامات خود مانع سرازیر شدن تروریست‌ها به عراق شوند.

در بیانیه دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق که الفرات منتشر کرده است، آمده است شاه اردن در این تماس تلفنی به حیدرالعبادی و ملت عراق به خاطر پیروزی‌های اخیر بر باندهای تروریستی  داعش و آزادسازی الرمادی تبریک گفته و تاکید کرده است که اردن در کنار عراق در مقابل چالش‌هایی که در معرض آن قرار دارد و نیز در جنگ این کشور علیه تروریسم قرار دارد و برای هرگونه کمکی که عراقی‌ها نیاز دارند، آماده است.

بر اساس این بیانیه، العبادی هم با تشکر از شاه اردن به خاطر این تبریک تصریح کرد پیروزی بر تروریسم، پیروزی برای همه است و باندهای داعش در معرض فروپاشی گسترده قرار گرفته‌اند و امیدواریم که کشورها(از جمله اردن) با تشدید تدابیر خود مانع سرازیر شدن تروریست‌ها به عراق شوند.

اردن از جمله کشورهایی است که به سبب داشتن مرزهای مشترک با عراق و سوریه، شاهد سرازیر شدن تروریست‌ها به این کشورها به ویژه سوریه است که مقامات سوری بارها در این باره از اردنی‌ها انتقاد کرده‌اند، تروریست‌های تکفیری در چندین مرحله با هماهنگی اتاق عملیاتی خود در اردن برای اشغال درعا در جنوب سوریه دست به حمله زده بودند که هر بار با تلفات و خسارت‌های سنگین ناکام می‌شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.