دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مبادا در ورود به شورای اصولگرایان گروه‌گرایی و سهم‌خواهیم کنیم.

مبادا در ورود به شورای اصولگرایان گروه‌گرایی و سهم‌خواهیم کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همایش "بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" که روز گذشته در سالن لاله مصلی تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: خوشحال هستیم که موفق به دیدار چهره‌های شما عزیزان می‌شوم و تجلیل می‌کنم از کسانی که در 9 دی افتخار آفریدند و وفاداری خودشان را به ولایت و رهبر معظم انقلاب به خوبی نشان دادند.

وی با بیان اینکه می‌دانیم که مقطع ما بسیار حساس است، تصریح کرد: شرط پیروزی و موفق دو نکته مهم است؛ اول اینکه باید از خدای متعال استمداد بطلبیم. مبادا اگر تجمع زیادی داشتید مغرور باشیم و اگر مشاهده کردید جمع عظیمی به یاری دین آمده‌اند هم از نظر کیفیت و هم از نظر کیفیت خوشحال شوید که چنین آگاهی در مردم وجود دارد اما باید به یاد داشته باشیم که تمام امیدمان به خدا باشد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بر همین اساس ادامه داد: خداوند دستور داده در هر کاری که وارد می‌شوید از لحظه اول مخصوصا در کارهای جمعی تا لحظه‌ای که کار تمام می‌شود باید خدا را در نظر داشت و هم در ورود و هم در خروج باید صادق بود.

موحدی کرمانی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر گروه‌های اصولگرا به انتخابات ورود پیدا می‌کنند هدف باید خدمت به خدا و دین باشد و باید هدف مهم دیگر تشکیل مجلسی باشد که الهی بوده و در خدمت اسلام، نظام و تابع ولایت باشد و به مردم خدمت کند.

وی با یادآوری اینکه شیطان از راه شرک وارد می‌شود، گفت: شیطان تلاش می‌کند انسان‌ها مشرک بشوند و غیرخدا در نظرشان باشد بنابراین شرک با اخلاص جمع نمی‌شود و شیطان فقط مخلصین را نمی‌تواند فریب دهد، باید تلاش کنیم دایره اخلاصمان وسیع باشد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با هشدار نسبت به اینکه مبادا گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در بین گروه‌های اصولگرا باشد، افزود: باید حالتی داشته باشیم که اگر محصول تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان این بود که انسان‌هایی اصلح انتخاب شوند هیچ فردی نباید ذره‌ای ناراحت شود، این مسئله مهم است و باید تمرین کرده و خودمان را به این امر توصیه کنیم.

موحدی کرمانی بر همین اساس خاطر نشان کرد: اگر اخلاص در ما وجود داشته باشد ما مورد لطف خدا خواهیم بود ولی اگر اخلاص وجود نداشته باشد دچار شرک آشکار یا پنهان می‌شویم و خداوند توجهی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه وقتی اخلاص وجود داشته باشد بر سر صندلی مجلس دعوا نخواهد شد، ابراز داشت: فرد مخلص می‌گوید کسی بهتر از من وجود دارد و به نفع او کنار می‌رود و یا در حالت دیگری می‌گوید اگر من وارد شوم آرای اصولگرایان شکسته خواهد شد و کناره‌گیری می‌کند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هر ضربه‌ای در گذشته وارد شده و آسیب رسانده از ناخالصی بوده است.

موحدی کرمانی با طرح این سوال که مگر یاری دین محدود به زمان خاص است، خاطر نشان کرد: همیشه انسان می‌تواند یاور دین و رسول‌الله باشد. با یقین می‌گویم اگر در این مقطع حساس انتخابات دو مجلس مهم خبرگان و شورای اسلامی هر فردی که وارد بشود و عقب‌نشینی نکند و گام‌های صادقانه بردارد در هنگام موفقیت به خودش خواهد گفت امام حسین (ع) و دین را یاری کرده است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید تابع ولایت باشند، خاطر نشان کرد: ممکن است فردی آدم خوبی باشد اما نباید به همین مقدار اکتفا کرد باید دید گذشته این فرد چه بوده و چه چیزی از خود نشان داده و مردمی که خبرگان را انتخاب می‌کنند باید توجه کنند و اگر هم در مورد انتخاب خود تردید دارند و شناختی ندارند برای انتخاب باید به افراد امین مراجعه کنند تا خبرگان اصلح را بشناسند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مجلس ششم را فراموش نخواهیم کرد، تصریح کرد: مجلسی که شکل می‌گیرد نباید مقابل رهبری معظم انقلاب بایستد و باید تابع ولایت و ولی فقیه باشد. ما هر چه که داشته‌ایم از برکت رهبری انقلاب بوده است.

وی با طرح این موضوع که مردم دشواری‌ها را پشت سرگذاشته‌اند، اضافه کرد: مردم با بصیرت جلو رفته‌اند و این امر بسیار مهم است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرایط نمایندگی مجلس و شایستگی نامزدها اظهار داشت: کسانی که نامزد می‌شوند باید تابع رهبری باشند اگر این موضوع درون افراد باشد بقیه چیزها هم وجود خواهد داشت و آن فرد دلسوز مستضعفان و مردم بوده و در خدمت اسلام خواهد بود.

موحدی کرمانی تاکید کرد: یکی از لطمه‌هایی که تاریخ اسلام خورده است انسان‌هایی بودند که حق و باطل را مخلوط کردند، فرد خوبی‌ها را نشان می‌دهد و بدی‌ها را نشان نمی‌دهد و مردم فریب می‌خورند.

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: در فتنه 88 یکی از مسائل همین بود، خیلی‌ها می‌گفتند دو نفر پیشگام در انتخابات سوابق درخشانی دارند اگر سوابق نداشتند و آدم‌های دارای امتیاز نبودند مردم فریب نمی‌خوردند. باید حواسمان جمع باشد نامزدها شعار خوب بدهند اما زیر شعار چیز دیگری باشد، باید مراقب باشید و برای مردم روشنگری ضروری است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جوانان زود فریب می‌خورند و به ظاهر رای می‌دهند، گفت: هنر آدم این است که از ظاهر زیبای فرد به درون برسد.

موحدی کرمانی اضافه کرد: ممکن است فردی به دنبال هوای نفس باشد و رای را بشکند و بگوید احساس وظیفه می‌کنم اما باید به چنین فردی گفت نیازی نیست احساس وظیفه کنی و باید کنار بروی تا جبهه اصولگرا درون خود ورشکست نشود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه در تهران و شهرستان‌ها خواهیم دید این معضل پیش خواهد آمد، تاکید کرد: رقیب سعی می‌کند روی یک نفر تصمیم بگیرد ولی در مقابل و درون اصولگرایان آرا شکسته می‌شود.

وی با توصیه به اینکه با خدا عهد و پیمان ببندید که صدق از شما جدا نشود، خاطر نشان کرد: خیلی‌ها با نیت خوب به حوزه وارد شدند اما در پایان خروج بدی داشتند و نباید در زندگی اینطور شود. نباید ورودمان به انقلاب خوب باشد اما جزو ریزش‌ها باشیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه گروه‌های اصولگرای زیادی در صحنه حضور دارند، تاکید کرد: باید امید ما به خدا باشد و نباید بگوییم گروه ما زیاد است و برنده‌ایم اگر اینطور فکر کردیم اینجا یعنی سقوط و باید مراقب باشیم.

موحدی کرمانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید صدق را تا پایان حفظ کرد، گفت: در همه مقاطع باید ببینید خداوند چه می‌خواهد و افراد باید منیت‌ها را کنار بگذارند و گروه‌های اصولگرا نباید دنبال سهم‌خواهی باشند که سهم‌خواهی یعنی شکست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.