نماینده ولی فقیه در عراق گفت: اندیشه امام راحل امروز در اقصی نقاط دنیا گسترش یافته است.

اندیشه امام(ره) و گفتمان انقلاب در اقصی نقاط دنیا گسترش یافته است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت الله سیدمجتبی حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: در این ایام سالروز حماسه ملت بزرگ ایران که بیانگر بصیرت و موضع انقلابی آنها است را سپری می‌کنیم، 9 دی 88 در حقیقت موج عظیمی از ملت حرکت کرد تا اثبات کند جمهوری اسلامی ایران بر وفای ملت ایران استوار است.

وی بیان کرد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید بگو من تنها به سوی پروردگارم براساس بصیرت دعوت می‌کنم و شاهد هستیم ایمان و اسلام براساس بصیرت معرفی می‌شود و اسلام از امت و ملت می‌خواهد که کارهای خود را براساس بصیرت قرار دهند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه بصیرت فراتر از علم است گفت: ممکن است فردی عالم واقعی باشد و حتی آیات قرآن را هم حفظ باشد اما بصیرت نداشته باشد اما از سوی دیگر فردی هم ممکن است محب اهل بیت(ع) باشد اما بصیرت نداشته باشد؛ بصیرت عاملی است که ایمان و علم انسان را واکسینه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بصیرت یکی از ویژگی‌های انبیای الهی است خاطرنشان کرد: حتی آیات قرآن نیز تدریجا نازل شد، بسیاری از آیات اگر در ابتدای بعثت نازل می‌شد ممکن بود آثار منفی داشته باشد، هر آیه‌ای در مناسبت خاصی و در جای خود نازل شد تا خط را برای مردم روشن کند.

نماینده ولی فقیه در عراق تصریح کرد: همانگونه که خداوند متعال آیات را در مواقع مختلف نازل کرد انسان نیز باید بداند کار و سخنش در موقع خود صادر شود، امام راحل خیلی از مطالب را در زمان‌های خاصی می‌گفتند و لسان امام در طول مدت امامت و رهبری ایشان متفاوت بود.

آیت الله حسینی تاکید کرد: بصیرت همین است که انسانی که عالم و دانا است کلام را با بیان مناسب و در زمان خاص و مناسب خود بیان کند و انسان با حکمت و موعظه حسنه سخن بگوید و به سوی پروردگار برود.

وی بیان کرد: بصیرت یک اصل مهم در زندگی انسان است، مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند انسان اگر بصیرت نداشته باشد حتی ممکن است ایمانش به وی ضربه وارد کند.

نماینده ولی فقیه با مهم خواندن مسئله بصیرت عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت عباس(ع) بصیرت عمیق بود و درک عمیقی از مسائل داشتند و این را امام سجاد(ع) در بیانات خود اشاره کرده‌اند، ما پیوسته باید در حال بصیرت افزایی باشیم و بصیرت مانند علم نیست، بصیرت همیشه در رابطه با جامعه و پدیده‌هایی است که حادث می‌شود.

آیت الله حسینی افزود: کسی که عالم به زمانش باشد آن چیزهایی که واضح نیست و گمراه کننده است بر وی هجوم نمی‌آورد و این بصیرت است و ما همیشه نیازمند بصیرت هستیم، هر چه ملت ما قوی‌تر شود نیاز به بصیرت بیشتر داریم زیرا دشمن توطئه بیشتری صورت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به صورت نامحسوس در حال توطئه چینی است و این رد پاها را پیدا کردن و دست‌های مخملی را دیدن نیاز به بصیرت دارد و اگر انسان بصیرت نداشته باشد ضرر می‌کند و بر همه ما واجب است که داما در حال مطالعه و دقت باشیم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: دشمن سعی و تلاش فراوان کرد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نرسد اما ملت ایران را نشناخته بود و لسان امام و اسلام را درک نکرده بود و غافلگیر شدند و اسلام و انقلاب به پیروزی رسید اما دشمن کوتاه نیامد و هر چه می‌گذرد سیلی بیشتری می‌خورد و انقلاب بیشتر پیشرفت می‌کند و آنها نیز نقشه و توطئه علیه ما را بیشتر می‌کنند و در این زمینه روش‌های گوناگونی دارند.

وی تاکید کرد: امام راحل در زمان پیروزی انقلاب فرمودند ما انقلاب را صادر می‌کنیم اما برخی این کلام را توجیه کردند و فکر می‌کردند امام در فکر کشورگشایی است؛ این کلام امام برای بسیاری نگرانی ایجاد کرد و بعدها دیدند امام صدور انقلاب را به منزله صدور فکر و اندیشه و بیداری به سراسر دنیا تسری داده است.

آیت الله حسینی گفت: دشمنان دائم در ابتدای انقلاب به همسایه‌های ما هشدار می‌دادند و نمی‌دانستند صدور انقلاب در زمره مقولات ایجاد انقلاب است که با بصیرت و ایمان مردم شکل گرفت. انقلاب ما امروز در دنیا صادر شده است و این خلاف خواسته و اراده دشمنان اسلام است.

وی افزود: با وجود اینکه می‌خواستند انقلاب را منزوی کنند و درمرزها انقلاب را از میان ببرند شاهد هستیم در اقصی نقاط دنیا طرفدارانی برای اندیشه امام و حب انقلاب وجود دارد و حزب الله لبنان نمونه بارز این مسئله است.

آیت الله حسینی بیان کرد: قدرت ایران یک قدرت الهی و قدرت رحمت و قدرت فیض و قدرت برگرفته از قرآن است، قدرت استکبار اما به دنبال سلطه طلبی و استعمار است و خیرات مردم را می‌گیرد و سعی می‌کند ملت‌ها را دنباله رو خود کند اما قدرت ایران، قدرتی برای تمامی مستضعفان عالم است؛ مقام معظم رهبری با کمال صراحت فرمودند در هر جا به مستضعفی ظلم شود و از ما استمداد کند ما به وی کمک می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.