قدس آنلاین – رها واعظی: فیس بوک اعلام کرد که برنامه ی ارائه ی اینترنت رایگان این کمپانی که در بیش از ۳۰ کشور دنیا توسعه خواهد یافت، در مصر لغو شده است.

برنامه ی اینترنت رایگان فیس بوک در مصر لغو شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، برنامه ی توسعه یی فیس بوک برای ارائه ی اینترنت رایگان به مردم کشورهای دنیا، تحت شبکه ی Internet.org از چندی پیش در برخی کشورها ارائه شده است.

این خدمات در مصر ارائه شد و در این کشور بیش از سه میلیون کاربر داشت که این تعداد کاربر برابر با یک سوم کاربران سرویس اینترنتی فیس بوک بوده است. این کاربران در واقع اولین کاربران خدمات اینترنت رایگان گوگل به حساب می آمدند. این کشور تنها دو ماه پس از ارائه ی این سرویس توسط فیس بوک، استفاده از خدمات آن را ارائه کرد.

اما متاسفانه خدمات این برنامه به صورت رایگان، دیگر در مصر قابل دسترس نمی باشد.

استفاده از این سرویس توسط کشور مصر ممنوع شده است و هنوز دلیل این ممنوعیت مشخص نیست. اما احتمالا یکی از علل اصلی آن، مبانی رایگان بودن و ایجاد خطر برای سودهای حاصل از سرویس های اینترنتی این کشور می باشد.

هند نیز مانند مصر این سرویس را برای کاربران کشور خود غیرقابل دسترس کرده است.

نگرانی اصلی مسئولین هندی در لغو این سرویس، ایجاد مشکل در سیستم های قیمت گذاری برای سرویس های مختلف ارائه ی محتوا می باشد.

رایگان بودن سرویس اینترنتی فیس بوک در واقع امکان دسترسی به برخی سایت های مشخص به صورت رایگان می باشد و کاربران برای دسترسی به همه ی محتوای اینترنتی باید از طریق پی پال پرداخت کنند.

مدیرعامل فیس بوک نیز اعلام کرده است که اگر هر کسی سزاوار دسترسی به اینترنت می باشد، پس قطعا باید از برنامه ی خدمات رایگان اینترنت به صورت اساسی حمایت شود.

منتقدان احتمال داده اند که شاید این سرویس انگیزه ی نهان فیس بوک برای گسترده تر کردن سرویس های شرکت خود می باشد.

مدیرعامل فیس بوک همچنین در بیانیه یی از عدم حمایت ها نسبت به سرویس رایگان اینترنت ابراز ناراحتی کرده و گفته است: چه دلیلی وجود دارد که مردم از دسترسی آزاد و رایگان به اینترنت برای برقراری ارتباطات و بهره گیری از خدمات آموزشی، بهداشتی، اشتغال و سایر خدمات محروم باشند.

هر چند که دسترسی به اینترنت رایگان در هند و مصر لغو شده است، اما این برنامه هنوز هم می تواند با تنظیمات و بازنگری مجدد در سرویس خود، آن را در این دو کشور بازگرداند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.