مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه محصولات ارگانیک را محصولاتی سالم با ارزش غذایی بالا دانست و گفت: مردم به محصولات کشاورزی ارگانیک توجه بیشتری داشته باشند.

مردم به محصولات کشاورزی ارگانیک توجه کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،محمد پورعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه در ارتباط با محصولات ارگانیک اظهار داشت: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف هرز‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شده رشد کند.

وی در ادامه افزود: این محصولات از سایر محصولات که به صورت غیر ارگانیک تولید می‌شوند بسیار سالم‌تر هستند اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست در زمینه مزایای آن و همچنین قیمت بالاتر این محصولات، هنوز این فرآورده‌ها جای خود را در سبد خرید خانواده‌ها پیدا نکرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بندرلنگه تصریح کرد: امروزه انواع و اقسام محصولات کشاورزی از میوه گرفته تا سبزیجات در بازار وجود دارد که بسیاری وارداتی و برخی تولید داخل کشور هستند اما در خصوص سلامت این محصولات اطلاعات چندانی در دست نیست.

پورعلی ضمن اشاره به اینکه هیچ مکان مناسب و مشخصی برای تهیه محصول سالم توسط خانواده‌ها در سطح شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات ارگانیک با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم بدون واسطه محصولات سالم کشاورزی را عرضه کنیم.

وی در پایان مهم‌ترین علت موفقیت در احداث غرفه عرضه محصولات ارگانیک گفت: مردم به سلامت خود توجه دارند لذا محصولات عرضه شده در این نوع غرفه‌ها کنترل و آزمایش می‌شوند و سلامت آنها مورد تایید جهاد کشاورزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.