مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی بیانیه ای صدورحکم اعدام برای شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی را محکوم کرد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) صدور حکم اعدام برای شیخ نمر را محکوم کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن ابراز شگفتی از حکم صادره آن را حکمی سیاسی و بر مبنای اتهامات واهی و غیر واقع بینانه عنوان کرد.
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است.
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی محکم کتابه المبین: 'وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُون'. وقال: 'وَقَالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَکْتُمُ إِیمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَنْ یَقُولَ رَبِّیَ اللَّهُ وَقَدْ جَاءَکُمْ بِالْبَیِّنَاتِ مِنْ رَبِّکُم'.
با کمال شگفتی و حیرت دادگاه جزائی رژیم آل سعود در ریاض حکم ظالمانه و غیرمنتظرانه ای علیه فقیه وارسته « علامه شیخ نمرالنمر» صادرکرد؛ آن هم درحالی که در سال 2012 میلادی با شلیک گلوله مأموران آل سعود مجروح و دستگیر شد و از آن زمان در بازداشت به سر می برد.
این حکم اعدام کاملا سیاسی، ازسوی دادستان کل با صدور اتهامات واهی و غیر واقع بینانه ارائه شد، حال آنکه این اتهامات به اثبات نرسیده است و شیخ نمر و وکیل مدافع وی با صدور لایحه ای قانونی، این اتهامات را مردود کردند.
مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان یک سازمان مردم نهاد بین المللی، صدور این حکم ظالمانه را بشدت محکوم کرده و به طور جد از هیات منصفه و دادگاه استیناف می خواهد تا آن را نقض کنند.
مجمع همچنین ضمن قدردانی صمیمانه از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که در گذشته از شیخ نمر دفاع نموده اند، از علمای اعلام، مراجع عظام تقلید، سازمانهای بین المللی حقوق بشری، فرهیختگان، سیاستمداران و نویسندگان جهان در خواست می کند تا ضمن عدم پذیرش این حکم ظالمانه و ضد بشری، با حمایت از مظلوم، بنا به وظایف شرعی و اخلاقی از هر طریق ممکن و مناسب این حکم را محکوم نمایند،
همچنین احکام اعدام دیگرعلیه جوانان و نوجوانان کشور عربستان که دارای تبعات و آثاری منفی است و هیچ فرد عاقل، منطقی و با وجدان بشری آن را نمی پذیرند را محکوم نمایند.
درپایان بنا به وظایف انسانی خود و به منظورتحقق عدالت و برابری و پایبندی به اصول حقوق بشر، ازمقامات عربستان سعودی و دادگاه جزائی می خواهیم با پیروی از منطق عقل و شرع و برای اجرای عدالت و رفع تبعیض، پرونده زندانیان مظلوم را ببندد تا همبستگی ملی و مساوات بین شهروندان این کشور تحقق یابد.
'إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِین'.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
مجمع جهانی اهل بیت(ع)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.