سینا حسینی: روزی که مدیران باشگاه پدیده خراسان مذاکرات جدی خود را با سرمربی پیشین سیاه جامگان آغاز کردند، بسیاری از هواداران فوتبال خراسان ابراز امیدواری کردند که این تیم همانند مجموعه سیاه جامگان از اعتماد به این مربی لیگ برتری پشیمان نخواهد شد، اما بحران‌های پولی که برای مجموعه پدیده به وجود آمد، فعالیت‌های ورزشی این تیم را همانند فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی این مجموعه تحت تأثیر قرار داد.

 پدیده‌ بی پول برلبه پرتگاه

با این حال شاگردان رضا مهاجری توانستند با بحران‌های مدیریتی و پولی بسیار فاحش در مجموع 17 هفته 18 امتیاز به دست آورند تا به آینده خوشبین باشند، هرچند که کارشناسان شرایط کنونی این تیم را خطرناک توصیف می‌کنند، اما مسؤولان باشگاه بویژه سرمربی این تیم مدعی هستند که پدیده را پس از تعطیلات زمستانی دوباره به اوج باز می‌گردانند.
برای آگاهی از وضعیت تیم فوتبال پدیده، عملکرد این تیم را در جریان 17 هفته اخیر به دقت بررسی کردیم تا نقاط ضعف و قوت این تیم فاش شود.

  8 بازی میزبان، 9 بازی میهمان
شاگردان رضا مهاجری در جریان 17 هفته اخیر رقابت‌های لیگ پانزدهم، در هشت بازی به عنوان میزبان به میدان رفته‌اند و در 9 بازی به عنوان تیم میهمان در خانه حریف بازی کردند، از مجموع بازی‌های داخل خانه این تیم سه بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته، یک باخت و چهار مساوی هم در کنار این امتیازها برای تیم پدیده در بازی‌های خانگی به ثبت رسیده است. اما در بازی‌های بیرون خانه شاگردان مهاجری عملکرد خوبی نداشتند 6 شکست، یک پیروزی و دو تساوی حاصل کار شاگردان مهاجری در بازی‌های بیرون خانه است که این مسأله سبب شده پدیده امتیازهای فراوانی را از دست بدهد.

 نخستین پیروزی داخل خانه و خارج از خانه
نخستین پیروزی تیم فوتبال پدیده در لیگ پانزدهم در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم مدعی تراکتورسازی تبریز رقم خورد. در این دیدار محسن یوسفی توانست با یک گل تیم فوتبال پدیده را در لیگ جدید صاحب نخستین پیروزی خود کند و این نتیجه نخستین پیروزی بازیکنان پدیده در خانه نیز به شمار می‌آمد اما نخستین پیروزی خارج از خانه، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به دست آمد و شاگردان مهاجری در جنوب کشور مقابل استقلال اهواز با نتیجه سه بر دو توانستند این تیم را شکست دهند تا نخستین پیروزی خارج از خانه را نیز به دست آورند. تیم فوتبال پدیده در مجموع بازی‌های داخل و خارج از خانه تا پایان هفته 17 چهار پیروزی را در کارنامه اش به ثبت رسانده است.

 نخستین ناکامی در خانه و بیرون
از خانه
اما نخستین شکست پدیده خراسان در خانه هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم فوتبال نفت تهران رقم خورد. شاگردان رضا مهاجری که تا پیش از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر هیچ شکست خانگی را در کارنامه خود به ثبت نرسانده بودند، در دوئل با علی منصوریان با قبول نخستین ناکامی خود در خانه، این رکورد را نیز شکستند.
 البته بازیکنان پدیده نخستین شکست فصل خود را در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم فوتبال سایپای البرز تجربه کرده بودند. با این تفاسیر شاگردان مهاجری در مجموع هفده هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر امتیاز کامل هفت بازی را با قبول شکست به حریفان خود تقدیم کردند.

 علاقه ویژه مهاجری به تساوی!
بازیکنان پدیده اما در تقسیم امتیازها با رقبای خود بسیار فعال بوده‌اند، شاگردان رضا مهاجری در جریان 17 بازی اخیر خود 6 بازی را با نتیجه تساوی به پایان بردند و سهم تساوی‌ها از بازی‌های بیرون از خانه دو و بازی‌های داخل خانه چهار بازی است. اولین تساوی این فصل پدیده در هفته اول مسابقات مقابل پرسپولیس رقم خورد و آخرین تساوی هم برابر همین تیم لیگ برتری به ثبت رسید.

 اولین گلزن پدیده در لیگ پانزدهم
یونس شاکری به عنوان نخستین گلزن تیم فوتبال پدیده در فصل جاری شناخته می‌شود، این بازیکن با گلزنی در دقیقه هفت بازی هفته اول به عنوان نخستین گلزن این باشگاه در مسابقات لیگ برتر شناخته می‌شود. آخرین گل تیم فوتبال پدیده تا پیش از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر توسط محسن بنگر به ثمر رسیده است که این اتفاق نیز از نکات جالب توجه آمار مرتبط با عملکرد این باشگاه به شمار می‌رود.

 خیری و یوسفی گلزنان پدیده
بازیکنان تیم فوتبال پدیده در مجموع 17 هفته اخیر رقابت‌ها 15 بار دروازه تیم‌های حریف را باز کردند، اما با این حال این تیم در کارنامه  خود 17 گل زده ثبت کرده است، سهم بازیکنان پدیده از گلزنی‌ها 15 گل و بازیکنان تیم‌های مقابل که به اشتباه دروازه خودشان را باز کردند، دو گل بوده است. اما در میان گلزنان تیم فوتبال پدیده، محسن یوسفی و مهدی خیری با به ثمر رساندن چهار گل بیشترین آمار گلزنی را نسبت به سایر بازیکنان به خود اختصاص دادند. یونس شاکری نیز با ثبت دو گل به عنوان دیگر گلزن این تیم مشهدی شناخته می‌شود. حسین بادامکی، مرادمند،ایگور، محمد علی مردانی و معین عباسیان نیز با یک گل در جمع گلزنان این باشگاه
 قرار گرفته‌اند.

  سریع ترین‌ها و دیرترین‌ها
تیم فوتبال پدیده در بازی‌های خود در مجموع 17 هفته اخیر، در جریان بازی هفته هشتم خود مقابل استقلال تهران در دقیقه سه بازی توسط مهدی خیری اقدام به گلزنی کرد که این گل سریع‌ترین گل باشگاه پدیده به شمار می‌آید. اما دیرترین گل پدیده در جریان هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر رقم خورد که معین عباسیان در دقیقه 87 توانست دروازه مدافع عنوان قهرمانی را باز کند. اما سریع‌ترین گلی که پدیده در فصل جاری دریافت کرده است، در بازی نخست این تیم برابر پرسپولیس بود که علیپور در دقیقه هفت دروازه روشنگر را باز کرد، اما دیرترین گلی که وارد دروازه پدیده شد، در دقیقه 93 بازی هفته شانزدهم برابر پرسپولیس بود که رامین رضائیان با گلزنی خود توانست تیمش را از یک شکست دیگر رها کند.

 رضا ناصحی، خشن‌ترین بازیکن
بازیکنان پدیده در مجموع 17هفته رقابت‌های لیگ برتر، 26 بار از داوران لیگ برتر کارت زرد گرفتند و یک بار نیز کارت قرمز از جبیب آقای داور بیرون آمده است.
با نگاهی به آمار اخطاری‌های پدیده می‌توان به این جمع بندی رسید که رضا ناصحی، کاپیتان این تیم از جمله بازیکنان عصبانی و خشن لیگ برتر به شمار می‌رود، این بازیکن با دریافت 6 کارت زرد و یک کارت قرمز، رکورددار دریافت اخطار از سوی داور است. بعد از ناصحی، مهدی خیری و ایگور از دیگربازیکنان اخطاری لیگ برتر به شمار می‌روند که با چهار کارت زرد در ردیف دوم بازیکنان خشن قرار دارند. عنوان سوم در این ماجرا به جعفری، دیگر بازیکن این تیم تعلق خواهد گرفت که با سه کارت زرد در ردیف سوم قرار دارند. خمیسی با دو کارت و رضایی، ابراهیمی، نقی‌زاده، بادامکی، مرادمند، فتحی‌زاده و پراهیچ بازیکنان یک کارته پدیده به حساب می‌آیند.

 در آمدهای بلوکه شده فوتبالی
سایه بی پولی به شکل عجیبی بالای سر تیم فوتبال پدیده مشاهده می‌شود، شرکت مادر دیگر امکان حمایت مالی از آن‌ها را ندارد به این علت آن‌ها این روزها دست به دامن همه می‌شوند تا شاید مشکلات مالی شان برطرف شود، اما خبری از پول و اسپانسر جدید نیست، به همین علت چندی پیش نامه نگاری‌های متعددی از سوی مدیران باشگاه انجام شد تا شاید بخشی از مطالبات این باشگاه توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به مدیران این مجموعه پرداخت شود، اما فعلاً هیچ خبری از پول نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    پدیده قهرمان