قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: در آذرماه سال جاری، تعداد ۱۴۰ هزار تماس تلفنی از سوی شهروندان اصفهانی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که از این تعداد ۹۰ هزار تماس منجر به عملیات گردید و ۱۰ هزار تماس نیز در زمینه مشاوره، انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر با سامانه ۱۹۷ برقرار شد.

شهروندان اصفهانی در آذرماه ۱۴۰ هزار بار با ۱۱۰ تماس گرفتند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام این خبردر نشست خبری خود که این بار در محل مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزارشد، با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در آذرماه سال جاری افزود: در نهمین ماه از سال 94، 3 تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شد که این مقدار در 9 ماهه امسال با 27 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 27 تن رسید.
وی تصریح کرد: در آذرماه، تعداد 140 هزار تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شد که از این تعداد 90 هزار تماس منجر به عملیات شده است؛ 10 هزار تماس نیز در زمینه مشاوره، انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر با سامانه 197 برقرار شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در این مدت تصادفات درون و برون شهری منجر به فوت در اصفهان به ترتیب 5 و 6 درصد کاهش و کشفیات سرقت 43 درصد، دستگیری سارقان 10 درصد و دستگیری در جرایم مختلف 2 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به صدور ابلاغیه برقراری کمیسیون مقابله با سرقت در سطح استان و کشور، خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت امنیتی انتظامی با ابلاغ این دستورالعمل به همه دستگاه‌های مرتبط، دومین جلسه کمیسیون را برگزار کرد تا وظایف تقسیم شود و با همکاری ناجا و 16 دستگاه مرتبط، میزان سرقت‌های خرد کاهش یابد.
سردار آقاخانی با اشاره به کسب رتبه نخست کشور توسط آموزش ناجا استان اصفهان گفت: تعداد 450 مدرس در زمینه آموزش همگانی ناجا فعال هستند که هر مدرس، باید در ماه حداقل 2 جلسه عمومی با مردم برگزار کند؛ این مدرسان از مدیران و کارکنان تحصیل‌کرده ناجا انتخاب شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رستوران‌ها و تالارها با استفاده از عناوین و فیزیک غربی و ارائه غذاهایی که در سنخیت رستوران‌های ایرانی نیست، به نفوذ غرب در کشور ما کمک می‌کنند لذا نیروی انتظامی مصمم است که با اسامی و فرهنگ غربی ارائه شده در رستوران‌ها مقابله کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از یک ماه پیش، با کلید خوردن مباحث انتخاباتی، ستاد امنیت انتخابات در نیروی انتظامی تشکیل و تمام شعب، شناسایی و طرح‌های امنیتی لازم برنامه‌ریزی شده است.

وی از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای پاکسازی و ساماندهی معتادان ولگرد و کارتن خواب‌ها در اصفهان خبر داد و گفت: در 8 ماهه امسال تعداد 36 هزار دستگاه خودرو به دلیل نداشتن برگ معاینه فنی جریمه و 3 هزار و 321 خودرو به علت نقص فنی دودزا، پلاک آنها اخذ و به تعمیرگاه هدایت شدند.
سردار آقاخانی ادامه داد: همچنین در این مدت، 39 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شدند که 60 درصد از آنها بالای سن فرسودگی را داشتند و بیش از 40 درصد از موتورسیکلت‌ها به دلیل عدم مراجعه مالکین به صورت اوراق فروخته شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: پلیس مصمم است با اتوبوس‌های دودزا و فرسوده شرکت واحد اصفهان نیز برخورد کرده و بیشتر این خودروها را توقیف کند تا شهرداری آنها را با اتوبوس‌های CNG سوز جایگزین کند.
وی برخورد با دکه‌های مستقر در کنار پیاده‌روها و اطراف مراکز آموزشی و ساماندهی آنها را از دیگر برنامه‌های پلیس اصفهان عنوان کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه اخیر دادستان کل کشور، برخورد با ماهواره‌ها تشدید می‌شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: برخی جرایم خشن در 9 ماهه امسال کشف نشد لذا کمیته‌ای ویژه در این خصوص تشکیل شده است تا تمام جرایم خشن تا پایان امسال توسط کارآگاهان خبره شناسایی شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.