صادرات۱۶هز ار و۸۵۰ ماهی تزئینی از خراسان رضوی به ترکمنستان و افغانستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، 16هزار و850 ماهی تزئینی از استان در طی 34 نوبت به کشورهای ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: در 9 ماهه اول سال جاری 16 هزار و 850 ماهی تزئینی تولیدی مزارع تکثیر و پرورش استان، در 34 نوبت به کشور های ترکمنستان و افغانستان صادر گردید.

دکتر علیرضا آریان،  ماهی کوی، گلد فیش، آنجل، دیسکاس، اسکار، مولی و فایتر را از جمله ماهی های صادر شده بر شمرد و افزود: این کار علاوه بر اشتغال زایی و ارز آوری باعث افزایش شرایط بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی به دلیل رقابت با کشور های جنوب شرقی آسیا و چین می گردد.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون حدود 2 میلیون قطعه ماهی زینتی در 8 مرکز تکثیر ماهیان زینتی استان تولید شده است؛ تصریح کرد: عملیات پایش بیماری و نمونه برداری از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی و اجرای سیستم مراقبت فعال و ردیابی بیماری ها بر طبق برنامه تدوین شده ای به صورت مستمر صورت می پذیرد و از نظر بیماری های ویروسی ، قارچی و انگلی رصد می شوند.

آریان با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری در مزارع پرورش و تکثیر استان مشاهده نشده است؛ خاطر نشان کرد: تمام مزارع پرورشی و مراکز تکثیر آبزیان تزئینی استان، باید دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت نمایند و ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جا به جایی و فروش ماهیان تزئینی خود را با اخذ گواهی های بهداشتی و حمل از شبکه های دامپزشکی انجام دهند.

وی از پرورش دهندگان ماهیان زینتی خواست: هرگونه تلفات در مراکز تولیدی خود را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند و از خرید بچه ماهی، غذا، دارو و سایر نهاده های غذایی از مراکز غیرمجاز خودداری نمایند و نسبت به ارتقای سلامت بهداشتی و اصلاح ساختار بهداشتی مراکز پرورشی خود زیرنظر دامپزشکان اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.