قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛بازديد سليماني دشتكي از اين گردنه هاي سخت‌گذر و برف‌گير در حالي صورت گرفت كه به علت سقوط بهمن، گردنه چري مسدود و با تلاش شبانه روزي راهداران مستقر در اين مسيرها روز گذشته بازگشايي شده بود.

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی به اتفاق استاندار چهارمحال و بختیاری در قالب یک اکیپ کاملا مجهز و مدیران ارشد دستگاههای خدمات رسانی از گردنه های برف گیر شهرستان کوهرنگ

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد: استاندار چهارمحال و بختياري  و مدیرکل راه و شهرسازی استان در پی بارش چند روز گذشته در استان از روند بازگشایی و تلاش شباه روزی راهداران در سه گردنه سخت گذر و برف گير استان در شهرستان كوهرنگ بازديد كردند.

استاندار و هیئت همراه متشکل از مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در سه محور برف گير و سخت گذر عسل كشان، شاه منصوري و چري، از نزديك به امر خدمت رساني به مردم در اين سه محور نظارت كرد.

وي در اين بازديد ها از راهدارانی که در این مسیرها مشغول ارائه خدمت  به مردم شریف استان بودند به صورت ويژه قدرداني كرد.

بازديد سليماني دشتكي از اين گردنه هاي سخت‌گذر و برف‌گير در حالي صورت گرفت كه به علت سقوط بهمن، گردنه چري مسدود و با تلاش شبانه روزي راهداران مستقر در اين مسيرها روز گذشته بازگشايي شده بود.

وی  با تاکید بر این که گردنه چری یکی از سخت ترین گردنه های برفی کشور است گفت:این مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران باز است و رفت و آمد در این مسیر با زنجیر چرخ امکان دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:بهمن دو روز گذشته به ارتفاع 6 متر و طول یک کیلومتر باعث شد جاده برای یک روز مسدود شود اما این گردنه با تلاش همگانی باز شد.
سلیمانی یادآور شد:امید است با احداث و بهره برداری از تونل چری به طول سه هزار و 400متر در این مسیر با اعتبار اولیه 140میلیارد ریالی، محور کوهرنگ به خوزستان در این گردنه،دیگر به دلیل سقوط بهمن و بارش شدید برف بسته نباشد.

در ادامه  قاسم قاسمی  مدیرکل با اعلام  استقرار اکیپ های راهداری زمستانی در 37 راهدارخانه ثابت و سیار استان گفت : این عوامل و امکانات آماده اند تا با کمک پلیس راه در صورت بارش برف و ایجاد یخبندان، خدمات مربوطه به تسهیل ترافیک و تامین ایمنی سفر را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: 230دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با310 نیروی انسانی و 42 دستگاه تراکتور برفروب فعال برای عملیات زمستانی و برف روبی آماده خدمت رسانی در تمامی مسیرها استان حضور دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون شهری را منوط به رعایت اصول مسافرت در فصل زمستان دانست و افزود: تجهیز خودرو به وسایل سفرهای زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت وسایل گرمایشی خودرو، همراه داشتن پتو و لباس گرم و توجه به تابلوها از فاکتورهای مهم ایمنی سفرهای برون شهری است.

گفتنی است ، گردنه عسل كشان در محور ارتباطي كوهرنگ به دهستان موگويي، گردنه شاه منصوري در جاده كوهرنگ به بازفت و گردنه چري در مسير كوهرنگ به بازفت و خوزستان واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.