دستگاه های قضایی چین در راستای مبارزه گسترده با فساد اقتصادی، بیش از 29 هزار نفر از مقام های حزبی و دولتی این کشور را در سال 2015 میلادی دستگیر و مجازات کرده اند.

مبارزه گسترده با فساد در چین/دستگیری 29 هزار نفر در سال 2015

به گزارش ایرنا، مبارزه با فساد از سال 2012 میلادی به رهبری «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در این کشور شدت گرفت و تا به امروز دستاوردهای فراوانی هم در پی داشته است.
بررسی های کمیسیون انضباطی حزب حاکم نشان می دهد که این مقام های فاسد در بیش از 32 هزار پرونده فساد اعم از رشوه خواری و اختلاس دست داشته اند.
این در شرایطی است که در سال 2014 میلادی هم شمار کسانی که از رده های مختلف دولتی و حزبی در چین مرتکب فساد شدند به بیش از 23 هزار نفر رسید که بالغ بر 55 هزار پرونده فساد مالی داشتند.
این آمار نشان می دهد که تعداد پرونده های فساد در سال گذشته میلادی کمتر شده اما شمار مفسدان افزایش داشته است.
از میان دستگیر شدگان هشت نفر در رده های وزارتی و استانی بوده اند و بقیه نیز در رده های کاری مختلف دولتی و حزبی فعالیت می کرده اند.
دولت چین اعلام کرده است که در مبارزه با فساد منصب و مقام هیچ فردی را در نظر نمی گیرد و هر فردی که مرتکب تخلف شود به زیر کشیده شده و به دست قانون داده خواهد شد.
روزنامه «چاینا دیلی» در گزارشی اعلام کرد که در راستای مبارزه گسترده با فساد اقتصادی، بیش از هزار و 800 نفر از مقام های دولتی و حزبی چین در سال 2015 میلادی با استفاده از اموال عمومی اقدام به خرید اموال منقول و غیرمنقول کرده و سفرهای خارجی انجام داده اند که مجازات شدیدی در انتظار آنان است.
استفاده از اموال عمومی در چین در بسیاری موارد برای دولت و حزب مشکل ساز شده است. بسیاری از مقام های فاسد در این کشور از این پول ها برای قمار و شرط بندی استفاده می کنند.
دولت و حزب حاکم چین دستورهای مختلفی صادر کرده اند که بر اساس آن مقام های این کشور باید مراقب فعالیت ها و هزینه هایی که انجام می دهند، باشند و از برگزاری مراسم پر زرق و برق برای ازدواج، سوگواری و غیره خودداری ورزند.
اخیرا «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در نشستی با حضور مقام های ارشد این کشور از آنان خواست مراقب فعالیت های خانواده خود باشند و تک تک اعضای خانوار را زیر نظر داشته باشند و اجازه ندهند مرتکب فساد مالی شوند.
از سال 2012 میلادی تاکنون شمار مقام های حزبی و دولتی چین که به دلیل ارتکاب فساد دستگیر شده اند از مرز 140 هزار نفر فراتر رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.