یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «آه ای عبدالحلیم» نسبت به عدم انتخاب فیلمش در جشنواره‌ی فیلم فجر نکاتی را مطرح کرد.

مثل اینکه صلاحدیدها را در نظر نگرفته بودم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا طهورا ابوالقاسمی در این متن آورده است: «حدودا هفت ماهی هست که از شروع کار می‌گذره، در فیلم ما بازی به جریان می‌افته که همه خود خواسته وارد آن می‌شوند و می‌پذیرند که ممکن است زیر حکمی قرار بگیرند.

دیالوگی در فیلم داریم که : محکوم که شدی ، مرد باش . بپذیر . هر چی غیر از مرگ.

و حالا بعد از هفت ماه تلاش و کوشش قرعه به نام ما افتاد و محکوم شدیم . چه با تقصیر چه بی تقصیر.

نه اعتراضی دارم نه می توانم داشته باشم.

بعد از بیست و اندی سال فعالیت در سینما ، به خود این اجازه را دادم که فیلمی تهیه کنم ، سعی کردم از تمام تجربیات این سالها استفاده کنم و با مشاوره‌های زیاد و تایید وزارت ارشاد شروع به کار کردم،کنار بازیگران خوب و حرفه‌ای و عوامل به نام سینما جهت یک اجرای درست و صحیح قرار گرفتم که هر کدام دارای تجربیات بسیار غنی هستند ولی مثل اینکه کافی نبود ؛ صلاحدیدها را در نظر نگرفته بودم.

 

به هر حال امیدوارم بودم تلاش تمام عزیزانی که در این فیلم فعالیت داشتند،دیده شود و مورد قضاوت تماشاچیان قراربگیرد ولی متاسفانه پیش پیش قضاوت و داوری شدیم.

از همه آنها تشکر و قدردانی دارم ، نمی‌دانم باید معذرت خواهی کنم یا نه .چون یک فیلم مال کارگردان یا تهیه کننده نیست، مال همه عوامل آن است.

باید آنها هم بپذیرند که این دفعه قرعه به نام خودمان افتاد. محکومیم.

یک فیلم خوب استانداردهایی دارد، فیلمبرداری، صدابرداری، صداگذاری، گریم، مونتاژ... که می‌توان کاملا تخصصی و تکنیکی به آن پرداخت و دفاع کرد ، می‌ماند کارگردانی که درسته آن هم در پایه و اصل از اصول و قوانینی پیروی می‌کند ولی یک سلیقه‌ای و دیدگاهی را به دنبال دارد که کارگردان‌ها را از هم متمایز می کند .حال می‌توان این سلیقه باب میل بعضی‌ها باشد یا نباشد .

یکی از دوستان که در جشنواره فجر جایزه‌های زیادی گرفته است و یکی از برجسته ترین عوامل سینما می‌باشد به من می گفت : وقتی دیدم این فیلم انتخاب نشده انقدر به فکر فرو رفتم که یعنی انقدر دیدگاه من غلط است و من سینما را نمی‌شناسم و بعد از این همه سال کار خوب را از بد تشخیص نمی دهم ؟

گفتم : خصوصیت جشنواره ما این است که چه در انتخاب و چه در داوری همیشه همه را شگفت زده می‌کند ، به فکر فرو میروی و مدتها با خود در چالشی.

این که خیلی خوبه .

ولی دو سوال همیشه برام بوده، یکی اینکه چرا آن زمان که محصولات در عرض یک سال بیست تا بوده ما در جشنواره بیست و دو تا فیلم داشتیم حالا هم که به این تعداد محصولات داریم باز هم بیست و دو فیلم باید منتخب بشن؟

سوال دومم اینه که جایزه منتخب مردمی یعنی چی؟ اینجا هم که ما داریم دیکته می‌کنیم فقط می‌توانید از بین فیلمهایی که باب میل ما بوده باید یکی را انتخاب کنید . مثلا فیلم «نهنگ عنبر» که رکورد دار گیشه بوده ،( رکورد دار یعنی مردم به تماشایش رفتن و انتخابش کردن) . حال اگر این فیلم در جشنواره قبل به نمایش در می‌آمد حداقل منتخب مردمی نمی‌شد؟

قبلاها اگر تو در کاری تمام تلاشت را می‌کردی و موفق نمیشدی می‌گفتن ؟ عیب نداره قسمت نبوده، تقدیر این بوده . حالا می‌شونیم : صلاح نبوده . یا صلاح بوده . قسمت ما هم این بوده که صلاح برای ما نباشه. به هر حال تدبیرشان تقدیر ماست.»

" احسان عبدی‌پور کارگردان سینما نخستین تجربه فیلمسازی خود را با فیلم «تنهای تنهای تنها» آغاز کرد و پس از آن فیلم «پاپ» را کارگردانی کرد.

«آه ای عبدالحلیم» سومین تجربه کارگردانی عبدی‌پور است.

در خلاصه داستان فیلم چنین آمده است : «فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت‌بار و خموده‌ی حوالیِ سی سالگی‌شان را پشت سر می‌گذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی می‌گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی‌شان را عوض می‌کند. یکباره چشم باز می‌کنند ، تا میانه‌ی یک بازی غریب ایستاده‌اند. حالا می‌خواهند از زندگی کام بگیرند و عقده‌هایشان را نابود کنند. »

مصطفی زمانی - پگاه آهنگرانی - محمد رضا یزدانی - سوگل قلاتیان - حمزه مقدم بازیگران این فیلم هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.