«هایکو ماس» وزیر دادگستری آلمان آزار جنسی و سرقت گروهی زنان در شب سال جدید میلادی (۲۰۱۶) در ایستگاه مرکزی قطار شهر کلن را شدیداً محکوم و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان آن شد.

تلاش برای شناسایی و محکومیت عاملان حمله به ۹۰ زن آلمانی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به نوشته روز سه شنبه رسانه های آلمان وزیر دادگستری این کشور افزود: این حملات بزدلانه و انزجارآور غیرقابل قبول بوده و ما اکنون با ابعاد کاملاً جدیدی از جنایت سازمان یافته مواجه هستیم.
به گفته پلیس شهر کلن در شب ژانویه گروهی از مردان در مقابل ایستگاه مرکزی قطار و کلیسای اصلی شهر کلن به صورت گروهی زنان را تهدید کردند و ربودند.
به گفته رسانه های آلمان، حدود 90 زن مورد آزار جنسی، سرقت و حداقل در مواردی، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
در همین رابطه خانم «مانوئلا شوزیگ» وزیر خانواده آلمان نیز گفت: این حملات علیه زنان غیرقابل قبول و تهوع آور است. عاملان این اعمال از هر ملیتی که باشند باید به صورت قاطعانه با آنها برخورد شود و به مجازات اعمال خود برسند.
به گفته پلیس چند تن از زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و نیز به نقل از برخی شاهدان عینی، این افراد احتمالاً ملیت شمال آفریقا را داشته اند.
در پی انتشار اخبار وسیع آزار جنسی زنان در شهر کلن، در همین رابطه پلیس هامبورگ نیز امروز اعلام کرد که در این شهر در شب سال نوی میلادی چندین زن جوان توسط اشخاصی که به نظر عرب تبار می آمدند، مورد آزار جنسی و سرقت قرار گرفته اند.
برخی از نشریات محلی کلن ادعا می کنند که تعداد این افراد حدود هزار نفر بوده است.
با توجه به ابعاد وسیع این ماجرا، «هنریته ریکر» شهردار کلن نیز امروز نشست ویژه ای را برای رسیدگی به موارد آزار جنسی و سرقت به زنان با نماینده های پلیس اماکن برگزار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.